Är jag stark?

Är jag stark? Det var i alla fall vad min vän Jasmine påstod igår. Att jag var stark stod emot vad alla andra tyckte och gjorde precis som jag ville med mitt barn! Att jag behöll det när i princip alla mina vänner sa att jag skulle ta bort nått. Men precis som Emma Klasson från Skene sa i Veckans Markblad när hennes nära och kära ville att hon skulle ta bort sitt barn: " Jag tänkte aldrig på abort för det kändes fel att ta bort en del av mig själv." Jag känner precis detsamma. Visst var jag på abort mottagningen men det var inte för mig egen skull. Det var för att alla andra ville att jag skulle ta bort det, att jag var för ung! Men jag håller fullt med Emma.  
Jasmine frågade även om jag var rädd. Rädd för vad då frågade jag. Förlossningen sa hon då och över huvudtaget. Nej, svarade jag. Varför ska jag vara rädd för nått som vi kvinnor är gjorda att göra någon gång i våra liv. Det är så fruktansvärt naturligt att föda barn. Jag har i hela mitt liv längtat efter att skaffa barn med den killen jag älskar mest på hela jorden och det är precis vad jag har gjort nu. Jag älskar min Stefan Karl Emil Ekberg mest av allt på denna jord!
Den sista frågan hon ställde var om jag inte var rädd att missa nått. Missa nått. Nej då. Jag kan göra precis samma saker som de som inte har barn. Kanske inte just nu, men om ett tag. Är det inget som är allt för jobbigt eller krävande kan jag göra det med barn med. Bara för att man skaffat barn och så så innebär det inte att man inte kan vara med sina gamla goa kompisar.
Till slut fick jag den så fina kommentaren; Jag tycker du är modig Johanna! Tack så jättemycket Jasmine! Det betyder! :)

Nu ska jag i alla fall gå och ta in hästen och ut med Doris. För det blir att lägga sig tidigt idag. För imon bär det av till Ge-Kås. Får gå upp 05:00 för att hinna med allt. Vi åker nämligen strax innan sex, och jag måste bara vara färdig då! :) Ha ha*

Så på återseende! Och ha en bra kväll!

Over and out!

Johanna


Lägger därför upp en bild på  Jasmine och mig från den 17/10-07. Kommer du ihåg Jasmine så himla mycket jag tycker om den? :)

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Ingen aning faktiskt... jobbigt det där!

2009-04-03 @ 21:55:00
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Emma mamma till Lucas

oj, det här känns skumt, satt och skulle bli medlem på en sida och så vips kom du upp och jag ser mitt namn, snacka om chock.

jag känner inte dig men jag får säga tack ändå för att du tycker jag har rätt i det jag säger. :)

2009-04-04 @ 00:11:37
URL: http://emmaviktoriaklasson.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag vet hur mycke du giller bilden ;) Jag gillar den med =).

Även om vi har haft våra duster så kan jag inte nu i denna stund förstå hur elaka vi vart ibland. Jag känner nästan bara att jag vill säga : " kom här johanna och sätt dej i mitt knä, allting kmr ordna sej " haha, låter helt sinnes, men d känns så, med andra ord vill jag ännu en gång be om ursäkt för allt som hänt,och jag vill att du ska veta att jag faktiskt finns här även om vi inte gillar varandra till hundra alltid ! eller kanske inte ens alls ibland ;)

Ha en bra dag !

2009-04-04 @ 16:04:28
URL: http://enrocksessas.blogg.se/
Postat av: madde

det fina vädret fortsätter*du gjort idag?

2009-04-04 @ 19:01:22
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: madde

vi har faktiskt haft sol idag och fint

2009-04-05 @ 21:19:41
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0