Denna under(-liga)bara hund

Det är en sak med Doris som är lite sådär småjobbigt. Och det ät när jag har tänkt att "Nu kan vi gå in. Vi har varit ute flera timmar." Men det finns sådana stunder då Doris inte känner samma sak som jag. Hon vill något helt annat. Hon vill vara kvar ute och inte kila in så som jag vill. Men jag vill gå in och eftersom vi då har spenderat ett par timmar ute i det fina vädret så tycker jag att nu ska vi gå in. "Jag struntar i om du vill vara ute Doris. Vi går ju ut snart igen", måste jag säga till henne. Visst jag låter som en mamma men det är jag som bestämmer över henne. Det är då det jobbiga kommer till sin punkt. Och det är att jag måste då i dessa hektiskt stunder antingen dra in henne eller bära henne. Jag känner verkligen hur hemsk jag låter, det gör jag. Men hon vet att det är jag som bestämmer över henne. Och då ger hon tillslut med sig.

Detta var då en liten berättelse om en liten underbar och älskad hund Doris med en mycket stor vilja. :)

Ska kila och läsa lite, igen. Hörs imon, men så länge; God natt på er!

På återseende!

Over and out!

Johanna


Underbar och älskade hund! <3

Kommentarer
Postat av: Cecilia

I mina öron låter det inte alls elakt eller dumt. Det hade låtit dumt om hon hade fått göra som hon vill själv. Så Johanna stå på dig och var ledare över Doris. :) Då mår hon som bäst. Med en fast han med mycket kärlek! :D



Lycka till m bebisen!

2009-04-21 @ 21:48:02
URL: http://ceciliasspace.blogg.se/
Postat av: Ingela

Super smart med den där länken som ska öka trafiken! Jag har testat, vill också ha mer trafik.

Ha en bra dag!

Kraam kram

2009-04-22 @ 09:40:30
URL: http://ingelasdagbok.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Du har inte fått än va ? =P

Du har inte skrivit blogginlägg på ngn dag nu =O ;)

Pöss på daj

2009-04-23 @ 20:10:44
URL: http://enrocksessas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0