Nu är det påsk igen

Långfredagens spenderades med många roliga aktiviteter.

Det började med att Wilma klockan halv nio på morgonen började skricka för att folk skulle tycka synd om henne. Hon påstod att mamma hade varit dum mot henne, men det var egentligen tvärtom :D. Då var det ju inte det lättaste att somna. Så jag och min kära bestämde oss för att gå upp i stället och käka lite frukost.  Under tiden vi satt och åt kom Emma och frågade om vi skulle med ut och rida. Och till min förvåning var Stefan väldigt på faktiskt. :) Va kul!
Så vid klockan tio var vi alla tre ute och red. Jag på min pålle, Emma på mammas och Stefan på Emmas (Bilder kommer senare, sitter på jobbet nu (A) ).

När den underbara ridturen var klar bar det av hemåt.
Där vi  eller snarare Stefan kände för att vara lite duktiga. Så han ställde sig och fixade två av våra cyklar. Under tiden han pysslade med det satte jag mig mer med Emma och Wilma och lekte med Doris.Spelade fotboll var det som vi höll på med. Stakars hund som blev så trött! Men kul tyckte hon verkligen det var!

Efter någon timme där blev det att käka lite mat. Blev maten från dagen innan. Alltså lite småplock. Men lika gott var det! :) När maten hade kommit till sin plats kände jag bara hur sugen jag helt plötsligt blev på att lunta!
Nu måste det väl endå vara tort i backen tänkte jag. Och vilken tur, det var det! Jag älskar bara att lunta! Det är ett tecken på att våren är här!
När elden var i gång kom hela familjen ut. Mamma, pappa Emma och Stefan var med. Pappa ställde helt plötsligt frågan: "Johanna, har du inte haft så här kul sen du blev med barn eller?"  Mitt snabba svar till honom blev då:
"NEJ" Det är ju hur kul som helst att lunta!" För de är det verkligen. Jag kände bara hur svetten ram och hur trött jag var. Men gav upp det gjode jag verkligen inte. Inte förens att var klart! :D

Till kvällen var det mat  med hela familjen och Conny. Lika trevligt ät det allt när man är många som ska sitta ner och äta tillsamman! Massa prat blir det ju med. Om många olika ämnen och så.

Nu ska jag fortsätta med mitt. Kommer nog ett inlägg innan jag vandrar här ifrån med.

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: madde

städar för fullt här hemma blir massa katthår av tre*

2009-04-11 @ 12:18:52
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Annie

hahahahaha fy faan vilken klockren kommentar från din pappa :P ahahha

2009-04-11 @ 23:36:39
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0