Underbara sommarväder!

Gud vilken värme vi har! Sitter nu ute med ett glas saft tät intill mig om det skulle behöves en slurk eller två ner i den torra strupen. Känner hur varm jag bli, och hoppas självfallet att det blir lite färg med. Inte för att jag har så mycket att få färg på, men lite i alla fall... 

Lite senare idag ska jag laga lite mat till Stefan när han nu kommer hem. Han håller nämligen på att  inventera på jobbet och de kan ju ta sin tid, tyvärr. Och då känner jag att han vill ha färdig mat när han kommer hem. Och det ska han självklart få! Men men, jag väntar såklart på min älskling! Även om jag vet att det kan ta ett antal timmar längre än vanligt...

Igår skrev jag ett kort inlägg när jag satt i skolan nu nu passar jag även på att tillägga lite andra saker jag gjorde efter det.
Dagen i skolan spenderade jag med Jasmine. En mycket trevligt stund, då vi inte så ofta längre pratar med varanda om lite större saker så som vi gjorde innan, men det var i alla fall vänligt trevlig.  När skolan sedan var slut satte jag mig på bussen och det bar då av hemåt. Det första som blev är jag kom hem var att självfallet gå ut med Doris. Precis som vanligt ger hon mig en liten underbar kram samtidigt som hon gnäller på ett mycket mysigt och uppskattat sätt.
Efter promenaden blir jag så fruktansvärt sugen på nått gott. Passar då på att tillaga lite muffins. Idag blev det björnbärnsmuffuns. Mycket goda kan jag tala om att de var.
I korthet nu: Sedan klippte jag gräset och även denna gång var det någon som satt emot med bestämde tag och gillade inte vad jag höll på med. Dammsög även hela huset och avmaskade även två av hästarna, för nu ser ni går min häst snart på sommarbete! Jippie!

Ett annat sommartecken är att det bara är 6 veckor kvar till beräknad förlossning. Gud vad spännande måste jag säga! Jag längtar redan som bara tusan!

Dagens maginfo pch magbild:

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 29 apr 2009.
Din graviditet startade Ons 3 sep 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 17 sep 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 239 av 280. (85,4%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 9 jun 2009
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 34


Barnet:

Ca 2-2.4 kg tung och omkring 42 cm lång. Foten är 6-7 cm. Det finns 1 liter fostervatten i hinnsäcken. Barnet reagerar på mammas och pappas röster. Sugreflexen är tydlig, en del barn suger på tummen. Ögonens pupiller kan vidgas och dras samman. En del forskare menar att barnet redan nu har en förmåga att fokusera blicken. Det skiljer på ljus och mörker och uppfattar därmed dag och natt.


Mamman:

Nu är magen så stor att din navel kanske buktar ut i stället för in. En del kvinnor har fått en brun pigmentrand, linea nigra, mitt på magen från naveln och ner till blygdbenet. Den bleknar efter förlossningen och försvinner i de flesta fall helt. För många kvinnor och män känns tanken på sex och samlag väldigt avlägset och främmande med den stora magen. Andra, såväl kvinnor som män, får en ökad lust och njutning när de är gravida. Påminn er om att sex inte alltid behöver innebära samlag och att det finns andra sätt att ha det skönt tillsammans på. Men samlag kan aldrig skada barnet. Det är heller inte farligt om du efter en orgasm får sammandragningar eller en lite molande känsla, som diffus mensvärk. Det är över huvud taget vanligt med en del förvärkar vid den här tiden i graviditeten.




Vecka 34+0 :)


På återseende!

Over and out!


Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0