13 år och pappa?

Visst kan man bli förälder tidigt. Men det finns en gräns när. Helst ska man ju vara byxmyndig och gått klart grundskolan. Och helst inte under. Visst det finns undantag. Jag läste en artikel på Aftonbladet precis om en kille som blev pappa när han var 13 år och hans flickvän var 15. Då frågade jag mig själv  :" Vad tänker man i en sådan situation?". Det står inte heller om de visste om nått, men hade de vetat nått vad hade de gjort åt saken? Men  det är sådant som händer. Alla kan inte vara perfekta.

Alla hjärtans dag kan i bland kännas lite för överdrivet Men vi kände i alla fall att vi skulle fira den lite grann. Jag lagade mat och även efterrätt. Idag serverade Dagen kock "Limemarinerade kycklingfileér med jordnötssås och ris". Till efterrätt serverades ugnsgrillade fruktsallad med hemmagjort vanilj glass. Mumsa! När maten var nersmällt tog vi och vandrade bort till hästarna för de att komma in med. Passade även då på att rasta de små liven :) Älskade fyrbent hundar! <3

När vi kommer in sätter vi på tv:n och kollar på "Bruce- den allsmäktige". Stefan satt och verkligen kollade på filmen hela kvällen. Medans jag la mig i soffan och efter om om om igen inte klarade av att hålla ögonen öppna, somnade jag som en stock. Stefan väcker mig när filmen är slut och vi vandrar upp till sängen. Jag lägger mig ned och ska bara "vila" lite, Men även där råkade jag somna. Det spelade ingen roll hur mycket Stefan tjatade på mig att jag skulle ta av mig kläderna. Jag bara sket i honom ( :P ). Så elak jag var. Han ville ju bara mitt bästa :) Men i alla fall. Jag somnade och klockan fyra vaknade jag och undrade varför kläderna fortfarande var på. Så kom jag på varför. Jag kastade av mig kläderna och somnade åter om.

Några timmar senare:
Solen lysser in så fin i fönstret tidigt på morgonen ( eller vid halv tio). Jag ligger med huvuder mot fönster och blir på så sätt väckt. Underbart med fint väder! Vänder mig om jag lägger mig för att krama om min älskling som ligger tät intill mig. Han får en puss på pannan på samma gång. Han vrider lite på sig och kände nog att han  fick en puss och en varm och go morgonkram. Jag kryper lite närmer och säger " God morgon älskling!". Det är det underbaraste som finns att vakna upp vid hans sida. Vi ligger kvar och kramas en stund och till slut går vi ner och äter. Ingen av oss orkade gå upp och göra frukost på sängen :P

Till slut orkar vi gå ut med hundarna. Det var dock inte så bråttom men de (Doris och Vissla var ju ute redan klockan kvar över sju :) ). Vi tar oss en underbar skogspromenad och bara går och går. Helt plötsligt är vi borta vid hästarna. Istället för att gå i kanten av hagen med massa is, bestämmer vi oss för att ta och åka skridskor ner. En ligger två ligger och tillslut allihopa. Vi viker oss av skratt. Stefans orsak att ramla var bara för att alla andra låg ner. Vilket betyder bara för att jag och hundarna låg ner. Trevlig promenad det där. Vi bestämmer oss för att gå hem vilket vi med gör. Sköt att ha varit ute och vara varit!

Nu sitter jag här i min lilla egna värld och ska strax vandra bort till hästarna med min underbara älskade Doris!

På återssende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0