Lördag och hela huset för sig själv

När latheten börjar strömma in i kroppen och man verkligen inte har någon om helst lust till varken det ena eller det andra då känns inget värt. Man säger: Näe nu ska jag allt göra det! Men blir det av? Nej, man sjuter på det tills den dagen kommer då man bara måste klara av det. Det är ett bra exempel på hur jag i bland kan sköta min sysslor. Tex med Doris och Vissla Pissla. För en vecka sedan sa jag att " Näe nu måste jag göra i ordning Doris. Hon ser ju inte klock ut!" Men blev det av? Nej, precis som med andra viktiga saker sjöt jag på det. Men så äntligen i torsdags får man väl kalla det. Då fick jag tummen ur. Anledningen till att hon blev iordning då var för att hon tycker det är så roligt att va skitig. Tex att rulla sig i andra djurs bajs. Vilket hon så klart passade på att göra då! Hela halsen var brun och luktade verkligen hur illa som helst. Vissla som är den lite mer renlig hunden tycker så klart sånt är äckligt och kollade på Doris som om hon inte var riktigt klock. Men i alla fall. Doris ser ut som en liten gris vid detta laget och då tyckte hon nog att Vissla måste ha lite med. "Så nu sätter vi igång pch leker!" Det var precis så Doris tänte.

Vi närmar oss nu dörren och jag både ser och känner hur illa både hundarna luktar skit! Doris har nu kletat av sig på Visslas hals. "Doris och Vissla! När vi komemr in är det duschen som gäller för båda er!" Men ser verkligen lyckan i Doris ansikte hur glädjen sprider sig. Vatten är det bästa hon vet (  och där efter att rulla sig i baks! :P )

Efter att både hundarna är klara känner man hur doftenav först blöt hund sprider sig i lukten men övergår strax till hundschampoo! Underbara doft! :) Ytteligare en stund går och hundarna är nu torra. Dags för borsning för att få bort de sista basjdoften och annan skit. Varken Doris eller Vissla njuter av att bli borstade. Speciellt inte Doris när vi tar bakbenen. Dags att du vänjer dig lilla stumpan! :) Vilken underbart go päls ni har fått nu mina underbara hundar! :) Det känns som samhet för att beskriva hur den känns :P


Idag är det lördag som som vanligt innebär det jobb och åter jobb. Klockan åtta i morse åkte restan av familjen till våran stuga i Trysil för att åka skidor. Men jag stannade hemma. Anledningen är för att jag har en hästräkning att betala. Plus att pappa gav mig onsdags en intensivkurs på bilskolan. Johanna bockar och niger. Nu ska det bli körkort för hela slanten! Men en skidresa blir det kanska av i alla fall. En lång weekend till Trysil eller Hemsedal. Johanna bara älskar sin pappa! <3

Så nu är det till att fixa ochdona hemma. Får se vad jag kommer på att göra. Har ju visseligen en liten lista hemma som jag ska klara av! Det börjas redan klockan två idag.

Återkommer!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Annie

Ni måste verkligen ha en speciell dusch hemma då Doris verkligen INTE gillade duschen när hon var hos oss :S Visst gillade hon vattenpölarna osv men duschen var ingen hit, konstigt!!

2009-02-07 @ 13:45:48
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0