Måndag morgon och livet leker. Eller?

Måndagmorgon och åter tillbaka i skolan efter ett litet härligt lov. Det känns att man går sista året nu måste jag bara påpeka Prov hit och prov dit. Men jag ska klara detta utan ett enda sned steg!

Morgonen bjöd som vanligt på en underbar skogspromenad. Och som vanligt efter att hästen var ute. Men denna dagen började inte som den alltid gör. Jag och Doris tog en av våra lite längre rundor. Släpper henne när vi kom in på den vackra skogsvägen. Hon springer iväg med svansen i luften och är jätteglad att få springa av sig efter en natts sömn. Och plötsligt hör man att hon hittat nått roligt att springa efter. I detta fallet är det ett rådjur. Man kan höra skallen och man vet vart hon håller hus. Det blir tyst. Helt knäpptyst. Vad har hon tagit vägen. "DDOOORRIIISS!" ropar jag. Och hoppas på att hon ska komma som hon alltid gör. Men icke sa Nicke, inte idag. Jag fortsätter och tänker att hon kommer. Hon hittar mig mycket bättre än vad jag hittar henne. Men när jag ska svänga in på en annan stig har hon inte kommit ännu. Jag börjar vid detta laget bli lite orolig. Vad har hon nu hittat för nått intressant? Åter igen ställer jag mig och ropar och även vissla. Hon kanske inte har hört mig. Men inte denna gången heller kommer hon. Jag vandrar då hemåt istället och ska testa lyckan på annat vis. När jag kommer hem tar jag cyklen och cyklar åt de håller där jag vet att hon brukar vara och leka när vi är ute. Men är hon där? Nopp. Jag stannar och testar att ropa en sista gång. Tyst en sekund. Jag hör henne nu! Äntligen!  Cyklar hemåt och honstår på vägen med svansen i högsta hugg och viftar på den som aldrig förr. "Doris" säger jag. " Har du haft det kul? Men du ska inte springa och leka med rådjur. De försår varken du eller de". Men hon fortsätter bara att vifta på sin lilla svans. Nu är det verkligen dags för oss att vandra hemåt. Vi ska ha i oss mat båda två och jag ska även hinna fixa mig inför skolan. Väl inne serveras det den vanliga maten. Priima till Doris och havre grynsgröt med lin och sesamfrön till mig. Mumsigt och nyttigt på samma gång! :)

Väl i skolan bjöd första lektionen på svenska prov. Det var inte det lättaste precis. Men kan ju alltid hoppas på det bästa att man blir godkänd i alla fall. Efter att provet var färdig skrivet bar det av ner för att äta en bit mat. Idag serverades korv med potatismos. Dugligt i alla fall. Till maten var det ett mycket trevligt samtal med Cathrin, Malin, Jennifer, Jocke och Mikkel (Kul att träffas efter detta lilla lovet :) ).

Senare ytterligare ett par lektioner innan man fick åka hem. Men nu sitter jag i allafall hör. Har fixat hos hästen och har även skott om honom. Det var på tiden ( han tappade en sko i går nämligen). Så nu ska jag vandra upp till mitt mysiga rum och läsa lite läxor som det så fint heter.

På återseende!

Over and out!

Johanna :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, asså vill du ha en bloggdesign ( Header) ? :D

Titta på min och se.. asså du kan ju få den hur du vill.. Men iaf..

Aja, adda min msn om du vill ha en design..

HAHA, jag har trååk och gör desinger åt vem som hälst :)

[email protected]

2009-02-16 @ 19:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0