Torsdag, åter en arbetsdag

Även idag var det så otroligt jobbigt att gå upp. Klockan ringer tidigare än vanligt. Jag trycker på zoom. Måste ha lite mera sömn. Somnar om innan klockan nio minuter senare ringer. Då måste jag gå upp. Har en del att göra. Hundarna ska ut, hästarna lika så. Plus att de ska ha mat, även jag. Kommer bort till stallet och upptäcker att "Oj, stängde jag inte Ambras boxdörr? Tydligen inte" Maten jag har gjort i ordning är nästan uppäten. Hon måste ha hade en bra stund under natten där då :) Snabbar mig ut för att fixa iordning ny mat åt de. Kör även ut de i hagarna. "Skynda dig nu Johanna. Klockan tickar". Tänker jag. Slänger ut hästarna och rusar hemåt. Tar mig en sväng på åker innan vi går hemåt. Doris tar återigen sitt fartfylda lopp. Hon springer och åter bara srpinger. Otroligt hur mycker ork den underbara hunden har. Hennes dagliga rutin.

Kommer in och kastar i mig en portion yoggi med linfrön och två mackor med phiadelfiaost med gurka på. MUMS! Mätt blev jag, men hur länge håller det? Springer upp på rummet och fixar mig där. Kollar på klockan när jag är klar. Oj, nu har jag ju hela tio minuter till godo. Vad ska jag göra? Blir till att bara vara. Även det behövs när man är lite små stressad.
Går enr och börjar ta på mig . Kommer då på att jag måste ju ha passet med mig och det ligger ju uppe i min andra väska. Bara till att springa upp. När jag kommer ner igen hittar jag inte mina nycklar. Springer då upp en gång till och kollar. Men var de där? Nej, springer ner och kollar i väskan jag ska ha med mig. Och där, där ligger det! Oh, ilskan börjar lite smått rusa i kroppen. Stänger dörren efter mig och sätter mig på cyklen och tramapar iväg.
Jag hann med bussen precis som jag skulle.

Min första körlektion på bilskolan var förövrigt idag. Jag trodde jag skulle vara så nervös så jag skakade. Men icke se Nicke. Jag var kolugnt. Och det gick tack vare det hur bra som helst. Sven som min körlärare heter tyckte jag va jätteduktig. Nu blir det till att läsa i boken hemma och öva lite extra med mor och far när det kommer hem igen. Eller så tränar jag lite hemma själv. Har ju en bra "gårdsplan" hemma. Får se hur det blir med detta. Nästa lektion är nästa torsdag. Får se om det går lika bra då eller varför inte bättre? :)

På återseénde!

Over and out!

Johanan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0