Första mötet med BVC för lilleman

Sådära ja. Nu sitter jag här igen och tar igen det som jag har missat att skriva.

Idag är det måndag vilket betyder för de som inte har semester att det är en ny arbetsvecka. Men vad är det för mig? Jo en ny mamma ledighetsvecka, mitt i sommaren och denna jäkla värme! :) Visst är det skönt att det är sol och inte regn som kommer. Men ibland vill jag bara att det ska komma lite regn så att det inte är så gräsligt varmt! Men varför klaga, jag gillar när det är varmt. Men det gör ju inte min lilla prins. Han blir så arg när det är för varmt. Så det gäller att veta vad han vill för annars är det någon rolig figur jag har att göra med :P Det enda han har på sig på dagarna och även på nätterna är sin blöja ( så klart! ) och ett par trosor (eller kalsonger kanske jag ska kalla det. Han är ju faktiskt kille :P) Annars blir han så otroligt varmt. Men Johanna gillar´t, han är ju  mysig att ha och göra med då! :)

Och idag har vi även varit på vårt första besök hos BVC-sköterskan. Och var han har blivigt stor sedan vi vägde och mätte honom förra veckan. Han hade gått upp 200 g i vikt, så nu väger han 3900 g. Och blivigt hela 1,5 cm längre, alltså 53,5 cm. Vilken kille jag har! Mammas lilla stjärna! :)  Då återstor det att se hur mycket längre och tyngre han har blivigt till nästa vecka då vi ska på återbesök.

Men men, Ska kila nu. Tror det är någon som börjar vakna till liv i vagnen.  Men om han somnar om snart igen så ska jag försöka att skriva lite mera. Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna och lilla Emil :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh har ni bestämt er för emil nu :) Vad kul!! Men du får banne mig lägga en bild snart.. Dela med dig utav det vackra ;)

2009-06-29 @ 21:49:12
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Anonym

har ni nått namn till "lillprinsen" vore kul att veta(: grattis föresten :D

2009-06-29 @ 22:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0