Helgen och måndag i korthet

Nu tyckte jag att det var dags igen för mig att skriva några nya rader. Anledningen till att det inte har blivigt nått inlägg är för att den bärbara är med pappa på jobb i Belgien och den stationära är på lagning. Så nu får jag passa på när jag har lite tid över i skolan.

Under de dagar som har gått så har vi hunnit med en hel del.
I lördags skrev jag ju att vi kanske skulle åka in till stan och gå på Liseberg. Men det bliv inte av. Vi tyckte det var för dåligt väder, det blåste för mycket. Så det blev till att vara hemma och ta det lugnt och skönt i stället. :)
På söndagen var det kosläpp på en gård alldeles i närheten. Så mamma, Wilma, Emma, Stefan, Doris och jag tog bilen bort. Det var hur faschinerande som helst och se när kossorna kom ut för första gången i år. Vilka ryck! Bilder kommer när jag får tillfälle och inte sitter i skolan :). Efter det var klart gick vi runt på gården (som även är en skola) och kollade på alla andra djur.
När klockan började närma sig halv två åkte vi hem igen eftersom det hade börjar kurra i magen på oss alla. Eftersom det inte riktigt var Stefan grej att gå omkring där så var jag så snäll att jag erbjöd honom att fixa med moppen när vi kom hem, som pappa har sakt nu i något år att den ska in på service. Men nu i stället så sparade han de pengarna. Vilken tur att vi har min älskling som kan så mycket om motorer och så :) * ha ha* Så nu går moppeden som ett skott!

Som jag berättat i ett tidigare inlägg så skrev jag att jag strax skulle ha uppkörning och uppskrivning. Och igår blev det ena av. Uppskrivningen för att vara mer exakt. Och jag klarade det! Jag kan fortfarnde inte tänka mig att jag, JAG av alla människorhar klarat det. Jihoo! Då är det bara uppkörningen kvar och det kommer att ske denna veckan. Men vilken dag säger jag inte. Men ni kan väl i alla fall vara snälla att tänka mig mig hela veckan *Ha ha*.

Min underbara lilla krabat i magen. Det är inte klokt vad du rör på dig. Trots det lilla utrymmet du har nu.
I natt när Wilma kom in till oss kände jag hur du rörde på dig som om det vara dag och du skulle vara uppe och vaken. Men även om jag vände på mig så fortsatte du att röra dig. Fast i bland kan du faktiskt vara lite besvälig. Då du vill vara uppe i varv och sparka och röra på dig, och jag vill bara ta det lugnt.
Som igår tex när jag låg och hade det så bra i soffan och du var som en virvelvind i magen. Men det var faktiskt faschinerande att ligga och kolla på hur du rörde dig. Det såg ut som om det var en våg jag hade i magen. För det var exakt de rörelsena du gjorde.
Dessutom är det vara fyra veckor och en dag kvar. Jag vill bara att du ska komma fram nu, nu, NU! Men vad jag kan göra åt saken. inte ett smack, tusan med

Men nu ska jag fortsätta med mitt "arbete".

På återseende!

Over and out!

Johana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0