Varför kan man inte få ta en paus i livet ibland?

Dagarna bara tickar och går. Ingen paus kan man få ( ha ha, där fick jag till det ). Men vissa dagar vill man bara ta en paus och stanna tiden. Känna att jag inte behöver gäkta så, utan kan ta det lugnt och inte känna mig allt för tjock och tung. Att man inte behöver känna den där pressen med att allt ska vara fixar och klart. Men nu har jag allt klart och på den fronten med vad man ska ha , så kan jag ta det lugnt och göra saker och ting i mitt eget tempo. Fast det känns i alla fall som om jag har missat någon, men jag vet inte vad.

En annan sak med att vara gravid är att vissa tycker att de blir så fruktansvärt fula och tjocka och inte alls gillar sin mage. För mig är det precis tvärtom. Jag är stolt över min mage och visar gärna upp den. Jag älskar mig tjocka mysiga babymage!
Om man skaffar barn vet man ju precis hur man kommer se ut och precis vad man ger sig in i, att man kommer få en stor kula på magen. Nästan som en ölmage fast ännu större! Och det ÄR verkligen nått som man ska vara stolt över. Tänk på att det faktiskt finns vissa som inte kan få barn själv. Tänk då att du är unik och kan få en avbild av dig själv med den du älskar och tillsammans med den som älskar dig!


Var stolt över din gravidmage!


På återseende!

Over and out

Johanna

Kommentarer
Postat av: frida hjelm stenfors

Jag skulle nog antagligen också älskat min mage^^. Känns det inte häftigt på något sätt att någon ligger där inne? :P

2009-05-10 @ 00:06:51
URL: http://fridahjelmstenfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0