Vad situationer kan ändras fort

Helgen har varit både bra och dålig.

I fredags var jag hos Acka. Jag åkte dit efter skolan och hade då hela lägenheten för mig själv. Acka va hemma och red och Sebbe va hos Martin och lanade. Det dröjade en stund tills hon kom hem. När Acka väl var hemma drog vi över till Henke för Acka skulle kolla sin blog...Vi standade inte länge. När vi klev innanför våran egen dörr va det dags att laga mat-. Acka bara :
-Johanna DU lagar maten!

Skulle jag bli förvånad att just jag skulle laga maten ^^. Det är ju det jag gör hos folk när jag är borta. Haha*
Johanna va så duktig och lagade fläskfilé och pommes frites med beanässås och sallad *mums*. När maten hade lagt sig va det dags att kolla lita på tv. Mitt i Tv tittnadet ringde det på min telefon. Det var Annie. Hon berättadeatt resan till Bulgarien va beställd! AAhhhh! ( Vi ska åka den 24 juni kl 1620 och är framme kl 2010 och ska åka hem 7 juli kl 2130 oxh är hemma 2325 =D! ) När det inte va kul längre och vi inte hade något att göra sa jag till Acka att vi kunde ringa till Annie och Putte. Vi ringde och frågade va de gjorde och sa att de skulle komma till oss och kolla på film. När det kom hade det så klart glömt filmen de skulle ha med. Så det va bara för Sheller och Putte att åka och hämta filmerna vi skulle kolla på... När de va bort satta vi i köket och bara flummade. Eller Annie hade lite små ryck. Sånna som Johanna lilla brukar ha ^^ Haha* När de kom tillbaka va det bara att välja. Jag och Putte hade lite svårt att komma överens om vilken av filmerna vi skulle kolla på. Vi hade att välja på alla tre To fast to furies att kolla på. Vi sa att vi ska kolla på alla. Men när vi hade kolla på 2/3 av filmen orkade inte Sheller kolla mer så de for hem. När de åkt orkade inte jag och Acka att vara uppe heller. Vi skulla ju upp tidigt på lördagen.

När vi vaknade på lördagen va klockan 0830. Vi tog på oss och åkte upp till Ackas mamma. Medans Acka red va jag så duktig och mockade så vi skulle kunn åka hem till mig fortare. När Acka väl va klar gick vi in och Acka åt means jag lekte med Matilda =D Haha* När vi väl va på väg hem sa jag åt  Acka att vi skulle köra en liten "genväg" . Det kanske inte var det allra bästa för till slut hade jag en känsla om att vi skulle åka omkull. Acka körde på en liten grusväg  och i mitten va det gräs. och det hade precis regnat. Så det va svinhalt. Hon råkade få lite okontroll på moppen pch körde upp. Vi hann knappt komma upp på det blöta gräset innan vi hada åkt omkull =D Vad vi gravade! Nu håller jag nog med Fredrik att man kan kalla mig för vurpan! Även om det inte va jag denna gången ^^
 Men i allafall. När vi kommer ehme till mig så går vi raka vähgen upp på mitt rum och hämmtar kläder som vi ska ha med oss. Ingen av oss visste vad vi ska ha på oss till kvällen då det blir Patry Patry =P Vi stannade hemma hos mig i 20 minuter innan det bär av hem till Björketorp igen. När vi kommer tillbaka börjar vi att förfesta lite för oss själv och samtidigt sminka oss. När klockan är sju är vi klara ( Vi började kl 1600 att fixa oss =D ). Då kommer min vän Kim och hämtar oss och kör oss till Skene. Först åkte vi till Assberg där Acka lämnade sin saker och vi hämtar lite saker med. Sedan åkte vi till Bache där vi ska ha de " Stora" förfesten =D. Det tog ett par timmar innan vi väl kom iväg. Jag försökte att få med mig Stefan men han ville inte. Han hade verkligen bestämt sig att han skulle vara hemma med Marcus xD. Hur bra / dåligt det än låter ^^. När vi kommer dit fick vi alla en chock. Aldrig i hela mitt liv att jag har sett så lite folk där! Vi går mot ingången och inte ens inne va det mycket folk. Men vi började dansa så fort vi kom in.  Men nu e det bara så att jag inte orkar dra precis vad vi gjorde där så jag berättar bara lite =D. Redan efter två timmar ville jag åka hem. Jag ville hem tillStefan. Gud vad jag saknade honom. Har nog aldrig saknat någon så mycket som då! Men Acka tvingade kvar mig och det va nog lika bra. Hade faktiskt skitkul! Men när vi väl åkte hem kl 0145 kändes det bra. Om man kör i "normal" hastighet brukar det ta typ 30 minuter hem. Men då tog det typ 10 minuter! =O Ah! När jag kommer hem vem kan då ligga och sova? Kan det vara Stefan tro? Haha* Japp det va det. Han och Marcus hade hyrt film men han hade typ bara sett 10 minuter så han hade nog sovit nästan enda sedan vi åkte till Kulla...

Det drögde länge innan vi kunde sova. Vi skulle nämnligen inte sova hos Viktor utan hos Danne. Så kl 0330 ringer det i min telefon och det är Danne. ÄNTLIGEN, har han kommi hem tänkte jag.Så jag sa till Stefan att Danne hade kommit hem så vi kunde gå upp till honom och sova. Det tog ju inte lång tid innan vi hann somna alla tre. Vi la oss ner och somnade med en gång... =)

Söndagen va en liten underlig dag. Vi vaknade runt elva och då låg vi och tjötade lite innan jag kommer med den smarta idén om vi ska dra och käka pizza? =P Hmm det blev pizzreian i Örby. När vi hade ätit klart åkte vi till Stefans jobb för han skulle jobba. Under tiden som han jobbade va jag och Danne hos Mikael och kollade på hans bil.  VI stannade inte länge. Trodde att Stefan skulle vara klar så vi åkta tillbaka till hans jobb. Men det va han inte. Så mednas Stefan jobbar vissar Danne mig runt. När vi är nere i källaren för att fixa fiken hör man plötsligt:
-DANNE!
-Ja vad är det?
-DANNE!
- JAA!
-Vi mäste åka till sjukhuset!
-Vad har du nu gjort?
-Jag har fått en fil i huvudet!

Vi rusade upp och det första vi se är att Stefan håller papper mot pannan och hela armen är full med blod. Gud vad räddjag blev. Vi skyndade oss ut i bilen och köra fort som fan till Skene Lasaret. När vi kommer in får han komma in till en läkare med en gång. Under tiden som jag och Danne sitter och väntar får Stefan sy 4 styng i pannan och ta en stelkrampsspruta. Det tog bara 40 minuter! När han är klar berättat han vad som hände:
-Jag stod vid svarven och skulle göra klart det jag höll på med. Jag släpper ena handen för jag ska kliv mig lite i pannan när filen åker emot saken som håller i det jag gör (Kommer inte ihåg den det heter =P ). Och den flyger upp i pannan. Först trodde jag inte att det va nått men när jag kommer till speglen och tar bort handen från speglen ser jag att det blöder som bara den! Det är då jag roper på er att vi ska åka till sjukhuset.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd som jag var då! Jag visste inte vad jag skulle ta mig till! Men det kändes bra att veta att det iallafall inte va så farligt.Men när vi va klara där så va det bara att åka tillbaka till "jobbet". Stefan va bara tyungen att göra klar det han höll på med, för det skulle skickas dagen där på.

När allt va klart for vi hem till Danne. Eftersom det va söndag blev det film som det alltid blir på söndagar ^^. Vi hade varit och hyrt en film och köpt godis. Men filmen va så fruktansvärt dålig och ingen av oss fattade någonting så vi sket i och kolla på den filmen... Satt och pratade istället. Det började bli sent och Danne ville att vi skulle sova över så det gjorde vi med. Dannes mamma Gunilla sa att det va länge sen det va någon som sov över =).

Denna helgen har varit som sakt både bra och dålig...


Men en sak är säker i allfall och det är att jag tycker om min Stefan Karl Emil Ekberg! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0