En heldag i Allum med mor och syster

Det är inte klokt vad denna dagen har gått fort. Har hunnit med så mycket känns det som. En hel lista har jag avklarat.

Vaknade klockan 0930 och kände mig då väldigt utvilad och pigg för dagen. Gick då upp och ut med hunden precis som vanligt. Pratade lite med pappa när jag kom in och vi bestämde att mamma, Wilma och jag skulle åka till Allum i Partille och handla en servis till mig. Inga som helst problem för mig! :) Vilket gör att jag går upp och väcker Stefan efter pappas och mitt samtal och säger till honom att "Älskling, nu är det på tiden att du går upp!" :) Fast det är ju inte det lättaste att få honom att vakna när klockan "bara" är tio *dessa killar till att sova bort hela dagen!* Till slut så kommer han upp och vi äter då en stor härlig frukost tillsammans med mamma och pappa. Underbart! Och sedan så fixar jag mig i ordning och Stefan sätter sig ner vid datorn och gör ett litet körkortsprov.
Klockan börjar vid detta laget närma sig tolv och det är då vi ska ge oss iväg. Samtidigt ska vi släppa av Stefan vid bussen då han ska fara till jobbat och göra klart nått (vad det nu var).

Det är faktiskt första gången som jag är i Allum. Men jag tycker faktiskt inte att det var något speciellt. Men det är alltid kul att se nya varuhus och så.
Vi bestämde oss för att först gå till Cervera för att se om det fanns någon snygg servis där. Och självklart fanns det det. Men det var inte så lätt att välja så vi fortsatte till Åhlens där jag faktiskt hittade en mycket snyggare och dessutom till ett mycket bättre pris. Så vi slog helt enkelt till. Där efter var det dags för lunch och sedan återigen dags att gå i några till butiker. Där vi hittade lite annat smått och gott. Till slut vad det bara en butik kvar. Och denna gången var det Blomsterlandet där mamma skulle köpa sig lite blommor.

Hela dagen har jag varit lite smånervös. Smånervös över hur jag skulle reagera om vattnet hade gått, och vad vi skulle tagit oss till. Men det har faktiskt inte varit några som helst problem. Fast i bland har jag känt att:
"Shiit, vad är det som är på gång? Jag hoppas innerligt att det inte är nått vatten som tänker gå. Inte här och definitivt inte nu!" :) Men vilken tur jag har haft, precis hela dagen.
Men snart tycker jag som sagt att den kan komma ut. Fem dagar över tiden är för mycket för mig. 40 veckor är helt perfekt.

Och nu sitter jag hemma med hela familjen och ska strax äta middag. Jag börjar faktiskt bli hungrig så det blir precis timat in i sista minuten.

Ska kila ut och kolla om det är nått som jag kan göra. Men vi hörs kanske senare. Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna


Wilma provade en kanonfin klänning inne på Lindex


Mamma på Blomsterlandet


Hemma passade vi på att trötta ut Doris genom att spela lite fotboll :)


Denna underbara och älskade hund!


En trött Doris och även en trött Wilma


Denna underbara och älskade häst!

Kommentarer
Postat av: Frida

Kram & Sov så Gott du & bebisen ;D

2009-06-14 @ 19:42:29
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0