Hur olika föräldrar reagerar på olika saker

Det finns en sak som jag har funderat på så länge nu!  Och det är hur olika föräldrar reagerar när man berättar att man ska ha barn och de då blir mor eller farföräldrar. Vissa visar med en gång sin glädje medans andra blir arga och skäller ut en med en gång. Men då är min fråga till de som blir arga, Hur har de tänkt att deras barn ska våga berätta nästa gång de är dags? De blir ju rädda för att de ska behöva gå igenom samma sak en gång till. Visst förstår jag att föräldrar blir chockade över att få ett sådant stort besked bara så. Men

Jag vet precis hur det känns och jag tyckte det var skrämmande faktiskt. Bara jag tänker tillbaka på den dagen då vi berättade gör mig fundersam på hur vi nästa gång ska våga berätta. Vad ska vi göra annorlunda och vad ska vi förbättra? Ska vi genom att beté oss vuxnare göra det på ett helt annat sätt? Näe jag vet faktiskt inte. Och hur ska vi framför allt våga berätta? Ska vi vänta tills in i det sista och berätta, eller berätta det så snart som vi själva fått veta det. Det är för mig stora frågor som jag måste våga fundera över. För om jag blir bemött på samma sätt en gång till så vet jag faktiskt inte vad jag gör. Som sagt, bara jag tänker tillbaka på det blir jag ledsen, arg över att bli bemött på ett sådant sätt av en vuxen människa i de övre åldrarna och framför allt fundersam på hur vi ska berätta nästa gång. Men det kanske är nått jag själv måste fundera lite extra på.

Så nu när det verkar bli sämre väder ska jag åter gå till att fundera på mina allra största funderingar och tankar. Blir det bra väder igen så återkommer jag om ett tag. Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna


Hur ska man våga berätta de andra gångerna?

Kommentarer
Postat av: Annie

Men gick det inte bra för dig att berätta för dina föräldrar? Jag har för mig att du sa det.. Men vilket fall som helst så känns det nog mer naturligt när ( och om ) det är dags för nummer 2 :)

2009-06-16 @ 18:49:55
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Michelle

Man blir så jälka torr om läpparna av den torra luften, sen är det mjukgörande efter användning av lustgas :)

2009-06-16 @ 18:56:36
URL: http://snuttisens.blogg.se/
Postat av: Judit

Otroligt vacker header! :D

2009-06-16 @ 20:00:36
URL: http://elektron.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Vi får väl tro att du e lite äldre nästa gång du ska ha barn och då tror jag inte dom tkr d e speciellt konstigt alls ! :D Lycka till !

2009-06-17 @ 22:32:29
URL: http://enrocksessas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0