Hur kunde jag glömma av denna stora sak?

Idag känns det som om jag har mycket att göra. Har gjort en lista över vad jag ska hjälpa mamma med nu när jag bara går hemma och hon är och jobbar. Det får mig att känna mig så vuxen med alla dessa saker jag ska göra. På listan står det bland annat att jag ska:
-Torka ur kylskåpet
-Torka av kylskåpet
-Dammsuga hela huset
-Diska
Och sen så är det bara mina egna saker jag ska komma ihåg.
Men för mig som inte är så himla snabb och så nu så känns det som om det skulle kunna ta hela dagen. Fast redan nu så när jag har bara hållit på i ca 1,5 timme. Så tog det inte den tiden som jag trodde det skulle ta. Är redan klar med hela mammas lista. Så nu återstår bara min egna lilla lista *snabb som blixten känner jag mig faktiskt*.

Varje dag när jag vaknar så har jag nästan glömt bort att jag har en stor mage. Jag rör mig som jag alltid har gjort och då tar magen inte ens i. Jag känner den helt enkelt inte ens. Men efter en snabb tillbakablick kommer jag på mig själv och säger då " Hur kunde jag nästan glömma av denna stora sak?" Vilket alltid får mig själv lite i skratt. Hur kunde jag glömma av denna stora sak? Det är nått som jag fortfarande inte förstår mig på. Men den dagen då den är borta kommer jag garanterat tänka precis tvärtom. Men när kommer den dagen? Den skulle kommit för sex dagar sedan men näehe då. Men jag väntar så gärna. Den som väntar på nått gått väntar ju aldrig för länge, så det är bara väntan, glädje, lycka och smärta kvar.

Ska påbörja min lilla lunch nu. Men så länge;

På återseende!

Over and out

Johanna


Kommentarer
Postat av: madde

inte så farligt:)

2009-06-15 @ 12:07:26
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Du har en sån mysig tid framför dig!

Och snart har du din lilla bebis på magen, och det är en lycka som man inte alls kan förklara och inte heller kommer att kunna få uppleva på annat sätt! :)



Jag håller tummarna för att ditt städande ska göra att bebis snart vill komma ut :)

2009-06-15 @ 14:59:19
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0