En dag över tiden * suck *

Igår skulle våran lilla bebis kommit ut. Men näe näe. Det passade inte för den att komma då. Men få blir det för oss att i stället vänta och se hur många dagar den vill vara kvar inne i sitt mysiga hem :)

Men i stället för att spendera min tid på BB var jag med på Wilmas skolavslutning tillsammans med pappa. Tänk vad stor hon har blivigt! Redan så slutar hon förskolan! Det känns nästan som om det var igår hon föddes. Eller nästan i alla fall, bara 6,5 år sedan :)
Redan när vi kom dit såg jag på henne hur nervös hon var. Hon vågade knappt prata med någon eller leka med någon av sina kompisar. I stället stod hon tät bakom mig och höll mig hårt i handen. Till slut fick hon släppa mig när hon skulle gå in och förbereda sig och jag och pappa skulle gå och sätta oss inne i idrottshallen, där det senare skulle sjunga rätt så många sånger ( några för mycket till och med ).
När Wilma efter några minuter kom in kunde hon knappt kolla upp på oss som satt i publiken. Hon stod och drog sig i tröjan, bett sig i håret och stod och snurrade runt på ena foten. Men till slut så släppte det och hon blev då sig själv och sjöng och var den vanliga glada Wilmabus igen :)

Efter allt var klart uppe i skolan kilade vi ner till Lygnevi där lek och fika var nummer ett. Denna gången fick jag så snällt hålla mig till kanten medans pappa fick leka med Wilma. Det var minsan ett minne jag kommer minnas. Tror pappa tyckte det var roligare än vad Wilma tyckte :) Denna familjen Bengtsson, vi är då hopplösa! :)

Och nu den 10 juni sitter jag här hemma och är fortfarnde rund och go om magen. Men nu vill jag inte vänta längre. Jag vill att den lilla-e ska komma ut! Från och med nu är det ju den jobbigaste tiden. Det är då man sitter och inte kan göra någonting och man vill så gärna att den ska komma ut. Men inget händer. Visst känner man av förvärkarna och sammandragningarna, men inget annat. Får se hur många dagar jag får gå över tiden innan den ett, kommer ut själv, eller två, inna de sätter igång mig. Men den som väntar på nått gott väntar dock inte för länge!

Och dessutom så tar jag studenten idag! Jippi! Men det känns inte så bra eftersom det är sprörregn ute och inte en enda chans för solen att tränga ner... Synd! Men men

Ska fortsätta med min lilla städning och vem vet, det kanske hjälper mig :)

På återseende!

Over and out!

Johanna


Wilma tredje från höger


Wilmabusfrö


Lekpaus nere vid sjön. Pappa och Wilma


Full fart! :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har läst din blogg nu ett tag och det är lika spännande varje dag när man ska gå in och läsa. Trodde nästan att det var på gång nu när du inte hade skrivit på ett tag, men inte då:P Hoppas i alla fall att allt kommer att gå bra när det väl är dags:)

Kram Sandra

2009-06-10 @ 14:57:53
URL: http://sandradahlbergs.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag har varit in flera ggr igår och kikat, spännande när det är så nära nu :) Vet du om du får en flicka eller pojke? :) Kram

2009-06-10 @ 16:49:38
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0