Åh Måndag morgon!

Igår var det som de flesta vet Mors dag. Och även jag passade då på att uppassa min mor. Hade köpt en bok till henne om hur man beskär buskar och träd i trädgården. Hon har kommit in i en fas i livet där allt i trädgården är kul. Härligt att hon har kommit på vad hon brinner för! :)
Klockan elva påbörjade jag i alla fall bakning av en tårta som jag hade spanat in i förtid och dum som jag var hade jag inte läst igenom hela receptet innan. Den skulle nämligen stå i frysen i 24 timmar :O Men i alla fall, så när klockan vat två då var den klar för att så i frysen i 24 timmar. Så det blev ingen provsmakning av den igår. Sparade den tills idag kan vi säga då. Det blev ju så mycket annat. Både firades farmor, mormor, och Eva (morfars nya sambo) där det självklart bjöds på tårta, bullar och kakor och mat. Jisses vad jag kände mig tjock efteråt ;) * ha ha*
När allt hade lugnat ner sig i firandet for Stefan, Emma, Wilma, Doris och jag till Berghem för att ta oss ett dopp i det blå. Fast precis som denna gång var det bara Emma, Wilma och Doris som var i. Och det slår mig varje gång hur mycket min lilla hund älskar det stora blå så otroligt mycket som hon gör! Hon är ju helt galen när hon ska i. Hållar man fast henne när de andra är i sitter hon bara och gnyr och tycker synd om sig själv. Men efter ett tag när hon har lugnat ner sig så får hon allt springa i och det är inte lite glad hon blir då :) Men hon är ju så söt :)
Precis innan vi skulle fara hemåt passade Wilma och jag på att göra oss ett litet sandslott med. Det är inte ofta nu för tiden man gör det :) Men det är verkligen en härlig känsla! Somrigt som tusan är det! :)

Åh måndag morgon! Vad ska man hitta på idag tro? Funderar på att gå ut och lägga mig i solen lite senare och se om jag kan fånga upp någon färg. Eller om jag bara ska ligga ute för det är sånt underbart väder. Vi får se vad som komma skall. Ut ska jag i alla fall.
Senare idag kan det även bli en tripp till sjön med Erik, Anneli och hundarna. Det är så skönt att gå med fötterna i vattenbrynet och få en liten del av försommarvärmen i vattnet med. Eftersom jag inte riktigt känner att det är min tur att bada ännu. Det är alldeles för kallt för det! Men men, de två andra kommer garanterat att bada, och givetvis med hundarna. Så jag får väl precis som igår bli värdesakspassare. Men det gör inte mig nått!

Tänkte även passa på att lägga in lite bilder från igår. Då på vårat fina sandslott och någon på Stefan och Doris :)







Ska förbereda mig inför solkalaset. Hörs senare!

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0