Detta med namn

Innan denna lille man föddes sa vi ju att blev det en kille skulle han få namnet Karl Alvin Hugo Ekberg och om det blev en tjej Tuva Saga Beata Ekberg. Men nu när han har anlänt så blev det något helt annat. Det enda namnet som vi kommer ha kvar av dessa tre är Karl ( just för att det är Stefan och deras släktnamn ).
Vi har just i detta, riktigt snabbt gick det att bestämma namn, kommit fram till att han ska få namnen Emil Karl Harry Ekberg. Varför just dessa kanske ni undrar då. Jo, Emil blev det just för att han var, är och kommer bli en riktigt busig liten kille ( och sen så för att det första han gjorde när han kom ut var att bajsa på min mage :D , Karl för det är som sagt Stefan och deras släktnamn och till sist så fick det bli Harry för att min pappa heter det i andra namn och för att det är så otroligt gulligt med! Jag älskar det namnet! :)

Vad händer för oss här bort annars idag då? Jo till kvällen får vi besök utan Annie och Putte och förhoppningsvis "lilla" Knutte med. Då vi ska ta oss en liten grillkväll med god mat och kladdkaka med glass som efterrätt. De kommer runt sex tiden och då är det bara jag och Lill-Harry hemma. Stefan var tvungen att jobba över lite men kommer vid halv åtta istället. Sedan blir det som vanligt en massa prat och så. Får se vad vi hittar på mer i denna värmen. Fast idag är det inte riktigt lika varm som de andra dagarna då vi har haft 34 grader i skuggan. Oj oj oj, riktig svensk sommar! :)

Men men, nu ska jag göra i ordning den goda kladdkakan och sedan slappa lite nu när lilleman sover :)
Just det ja, min nya bikini har dessutom kommit idag. Ska hämta den i morgon. Det är en svart virkad bikini från Bubbleroom.se



Från www.bubbleroom.se Vilket klipp jag gjorde. Endast 99:- :)


Ska kila nu. Hörs kanske senare ikväll!

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Annie

Ja vi får väl se om Knuttis Gubben hänger med.. Putte tyckte det blev jobbigt men jag ska tjata :P Nu ska slänga på lite mascara och deo och sen sätter vi kurs emot er :)

2009-06-30 @ 17:28:15
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Hoppas ni får en trevlig kväll!!!



Kul för er att allting känns så bra och att Emil växer.



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-30 @ 17:59:15
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Daniel

Emil låter fint!

2009-06-30 @ 20:04:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Nina

vet du vad! alvin var ett av dem namnen vi valde mellan.. theo eller alvin om det vart en kille. å tuva lr saga om det vart en tjej S lite komiskt.. :D



gulligt med emil! så sött!

2009-07-01 @ 21:25:30
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0