"Älskling, när tror du bebisen kommer?"

När jag låg i min säng precis började helt plötsligt en massa tankar att snurra. Sådant som jag tänkt på länge och sådana som precis slog mig precis i nuet. Tankar som gör mig ledsen och arg på samma gång och tankar som gör mig glad så det pirrar i hela kroppen.
Men den tanken som fick mig allra gladast var när jag och Stefan låg i sängen igår och pratade. Och han helst plötsligt frågar mig "Älskling, när tror du bebisen kommer?" Det fick mig att fundera lite extra. När tror jag att bebisen kommer? Jag svarade honom efter att ha funderat lite " Jag tror faktiskt den kommer mellan den 16:e och 19:e juni" Vilket får hon att genast fråga när midsommar är. Vilket jag inte har en aning om och öppnar då min almanacka och kollar efter. " Midsommar är den 19:e" svarar jag då snabbt. Och han snabbt svarar " Den 19:e får den inte komma. Du får helt enkelt se till detta. Antingen innan eller efter midsommar. Okej?" Vilket gör att jag inte kan hålla mig för skratt och säger att jag ska göra mitt bästa men kan inget garantera.
Är detta ett tecken på att Stefan precis som jag har börjat längta mer och mer efter att den lill* ska komma ut? Det är inget jag vet men något jag garanterat ska kolla upp med honom när jag pratar med honom senare idag.

Nu ska jag återgå till mina funderingar på vad jag ska baka för något gott när allt annat smaskigt har tagit slut. Men självfallet återkommer jag senare. Och då ska jag dela med mer av vad det blev för smaskigt jag bakade och även mina andra funderingar jag kom på i sängen innan. Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: 19 åroch mamma!

SV: Ååh vad roligt för er att få barn. Måste bara kännas lite jobbigt att gå över tiden? Till slut tröttnar man på magen hehe, jag fick william en dag tidigare än bf.



Ja verkligen, kom som en chock att det var så många besökare :)

2009-06-15 @ 17:01:17
URL: http://jochw.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv:

Ksn förstå det. Jag var inte speciellt sportig av mig och så men jag var ute och gick ganska mycket, och när magen var som störst så orkade man verkligen inte. Min mage började växa i slutet på vecka 30 och det var som att den växte över en natt. Men snart är magen borta ska du se, och då är det bara att sätta igång och träna :D

2009-06-15 @ 17:36:47
URL: http://jochw.blogg.se/
Postat av: Johanna Cristina

heisann! :) en liten hilsen fra norge! ville bare si at bloggen din er kjempesøt! stå på! klem fra johanna cristina, besøk meg på cristinawaldorf.blogg.se

2009-06-15 @ 17:46:14
URL: http://cristinawaldorf.blogg.no
Postat av: Jennie

åh va kul :) hahaha hoppas bebisen inte kommer den 19:de då ;D

2009-06-15 @ 18:02:35
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa men det är bra att kunna hålla igång även när man är höggravid :)

Vissa kan ju knappt gå när dom är höggravida ;)

2009-06-15 @ 18:14:22
URL: http://jochw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0