Slut på skolavslutningar för detta år

Nu är det äntligen slut på alla skolavslutningar. Wilma hade sin i tisdags, jag igår och Emma idag. Så nu är de bara till att vänta tills nästa år. Fast då är det bara två stycken. Jag går ju inte i skolan längre alls *Jihoo!*
Såå vad ska jag hitta på resten av dagen? Äta har jag redan gjort. Åt lite av gårdags smörgås tårta, inte illa kan jag be att tala om! :) Min mamma är bäst när det gäller mat (fast hon är kanon annars med :P) !
Har hunnit med att duscha Dorisen med. Hon var ju bara tvungen att rulla sig i någon äcklig bajs hon hittade när vi var ute. Fast nu är hon ren och fin med. Ska borsta henne sedan med. Hon fäller ju som jag vet inte vad!
Sen får jag väl se vad jag hittar på. Kanske beger mig bort för att hämta hästen och göra den lite fin med. Eller nu ska jag inte säga allt för mycket. Som mamma alltid säger nu "Räkna inte med att du kan göra hur mycket som helst och inte vad som helst heller ". Så näe det gör jag inte. Den kan ju faktiskt komma precis när som helst nu. Spännande!

Nu har jag gått två dagar över tiden och vill inte vänta längre. Jag tycker att jag har väntat tillräckligt länge. Nio månader snarare, och nu plus två dagar. Kom ut nu min lilla bebis! :)
Men en annan sak jag kommit att tänka på nu är hur lugn och samsad h*n är där inne. Det är bara när jag i princip lägger mig ner för att ta det lugnt som det blir ett himla liv där inne. Det är då h*n vill vissa att "Mamma jag lever och kommer snart ut!". Men då undrar ju jag när är snart? 
För varje dag som jag får vänta extra blir jag allt mer och mer fundersam på hur h*n ser ut, om h*n är blond eller brunett, blå eller brunögd, lång eller kort, eller om du kanske är lik din far eller mig. Och detta vill jag veta nu, nu, NU!
Men jag väntar på dig, det vet du!

Ska smaska i mig lite mera smörgåstårta, sedan får jag se vad som händer. Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna


Underbar och älskad!



 


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad var det jag sa :P Förstföderskor går väldigt ofta över tiden.. Tror din lilla bebis blir blåögd, väldigt svårt för hn att bli brunögd då ni båda är blåögda.. Jag hoppas på att hn kommer snart :D

2009-06-11 @ 19:25:52
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Frida

Bebisarna brukar att lugna ner sig de sista dagarna innan förlossningen för att samla energi inför den krävande resan den ska göra.

Kramar i massor<3

2009-06-11 @ 20:14:00
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0