Vecka 38 på intåg

Vecka 38 är snart på intåg och jag börjar inte bli rädd utan mer lite småpirrig på hur allt kommer bli.
Jag går varje dag och funderar på hur det kommer bli när vattnet går. Om mamma eller pappa kommer hinna hem så vi kan åka in till Borås i hyfsat fart och inte ha jättebråttom. Och om Stefan kommer vara på Marks så han kan åka med när vi ändå åker förbi och kan ta upp honom.
Just nu kan jag ju inte säga till honom att denna och denna vecka måste du vara på jobbet för jag vet inte om vi kommer att behöva åka in eller inte. Men skulle han nu inte vara inne på jobbet så kommer han komma in senare istället. Vilket för mig går lika bra. Bara han kommer in till mig/oss.

Innan idag när jag var på mitt rum och kollade bort i hörnet där mamma hade ställt några påsar med kläder fick jag bara ett litet ryck. Jag var bara tvungen att gå igenom påsarna och kolla vad som finns i de. De fanns både kläder i lagom storlek till min lilla-e och kläder som kommer komma till användning senare.
Men det som slog mig mest av allt var hur mycket rosa jag och mina systrar egentligen hade när vi var små. Nästan varje plagg hade något rosa på sig. Underligt det, hur det kommer att tjejer har väldigt mycket rosa?
Och tänka sig, det luktade babies fortfarande. Det är en sådan underbar doft! :)

Ja ja, nu ska jag gå ut med Doris innan vi ska sova.

På återseende!

Over and out!

Johanna


V 37+6


Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Det börjar närma sig att du ska bli mamma ser jag! Så spännande :) Minns att jag inte heller var nervös, bara förväntansfull på att se bebisen som låg i magen :)



Förstår att du tagit reda på kön?

Kram

2009-05-27 @ 16:37:09
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

Åh vilken häftig mage! Börjar ju sakna min nu! Vilken underbar tid du har att se framemot :)

2009-05-27 @ 18:57:55
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0