Fredag+lördag=sant!

Efter att inte ha skrivit någon inlägg i lördags kanske detta kommer bli ett par rader längre än vanligt.

Fredagen skrev jag ju ett kort inlägg om hur jag kände mig. Strax efter att det var färdig skrivet for jag fort ut i det fina vädret igen och duktig som jag var då passade jag på att klippa gräset innan det skulle bli allt för jobbigt. Men under hela tiden jag klippte var det en liten krabbat som sa precis vad den tyckte. En spark till höger, en spark till vänster. Det var helt enkelt någon som inte gillade vad jag pysslade med där ute. Kanske var det så att den inte heller tycket om ljudet? För det är inget trevligt ljud som kommer ut en gräsklippare.  Efter det var jag helt slut.
Men efter att ha villat en liten stund for jag med Wilma ut på en promenad med Doris. Och till kvällen var det att återigen hämta pappa på flygplatsen Men denna gången ringde han när han inte såg oss. Precis som förra gången var han rädd att vi skulle ha glömt honom. Men icke sa Nicke. Vi var bara inte där när han landade. Precis när vi var utan för ringer det i mammas telefon och det är pappa. Det första han säger är " Eller hur att ni har glömt av mig?!" Ha ha, nej då. Man skulle väl aldrig heller glömma bort sin pappa som varit borta ett par dar? ;) ha ha*

Lördagen den 18:e april är det Emmas dag. Hon bli ju bara äldre och äldre. Precis som vi andra i familjen. Men denna gång fyllde hon hela 16 år ( Gud vad barnslig jag känner mig!) Och då var det bara att vara uppe tidigt. Så redan vid sju vandrade jag bort till hästen med Doris så det båda fick göra sina behov och få sin mat. Men därefter bar det av hemåt igen för att fixa tårtan och mackorna som skulle ätas uppe i Emmas säng.
Samma underbara goa tårta i år igen. Jag slutar aldrig att älska den! :) Presenterna, tårtan, mackorna och teet är m,ed och sångennär i full gång. Men Emma sover hon då? Nej det gör hon inte! Hon var ju uppe redan kvart i sju den skiten!

Efter tårtan var det bara för mig att få på mig mina kläder och tänka på att klockan ska ticka lite fortare än vanligt. Skulle på R1 utbildning på körskolan. Alla dessa förbaskade kurser och skit man ska behöva gå för att få sig ett körtkort! Men men, den var i alla fall att sitta på körkskolan i tre timmar och höra på saker om alkohol, droger, trötthet och läkemedel som man redan kunde. Hur meningslöst kändes inte det? :S Rätt så faktiskt! :)

Efter den bar det av hemåt där jag tog mig en sväng om med hundarna, ut med Wilma på en kort upptäcktsfärd och även fixa mig inför kvällen då det bar av sitt svärfar och "svärmor"(Det är så underbart att komma dit. Man känner sig precis som hemma! :) ). Där blev det att äta godis och kolla på film med Dennis, Lukas, Anton, Sara och självklart min älskling! Blev den gamla goingen "Zorro".

Nu söndag sitter jag här i min ensamhet och funderar på vad jag ska hitta på idag förutom att rida, äta tårta och ut med Wilma och Stefan på upptäcksfärd som jag lovade Wilma igår.

Satt precis även och kollade på kläder med Malou. Det blir nog att jag beställer lite i alla fall. Jag kan ju verkligen inte hålla mig borta från nya kläder och sånt! :O Fy skäms Johanna!



Grattis säger vi även till denna puddingen som fyllde 18 i fredags! :)

Ska kila en sväng nu. Hörs säkert senare ikväll

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så jätte mycket JOhanna :)

2009-04-20 @ 20:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0