Vilket glädjerus!

Åh vad glad jag är nu idag! Det är bara för att uppkörning och uppskrivning är nu bokad. Det är inte klokt vad jag längtar efter mitt lilla körkort! :) Men jag tänker dock inte berätta när det är, för det är inget man gör! :) Önska mig lycka till i alla fall även om jag inte avslöjar mera! ;) * ha ha*

Så nu sitter jag här precis hemkommen från skolan och mitt i mitt glädjerus ringer jag till mamma och berättar den glada nyheten. Hon trodde att jag ringde och skulle säga att bebisen hade kommit. * Skratt* Men nej inte ännu svarade jag. Och hon gav mig ett gott skratt i stället.
Sedan var det bara att ta med Dorisen ut och traska lite. Bestämde oss att vi skulle gå ut med hundarna sen med. Får se om någon annan vill följa med mig :) Annars blir det jag, Doris och Vissla. Tror att Wilma kommer vilja hänga med. Men men, det märker jag sedan :)

Ska fortsätta läsa i teoriboken nu. Hörs senare!

På återseende!

Over and out!

Johanna


V. 32+6

Vecka 33


Barnet:

Vikt runt 2 kilo och 43 cm lång. Inlagringen av underhudsfett sker med ca 250 gram per vecka, musklerna utvecklas också. Lagunohåren börjar försvinna, huden slätas ut och är inte längre så rynkig som tidigare. Dess förmåga att reglera temperaturen har mognat. Barnet kan svettas, något för tidigt födda barn inte kan. Därför är dessa mycket känsliga för kraftiga temperaturväxlingar. Barnets organ är nu färdigutvecklade så när som på lungor och andningscentrum. Du kan, om du inte är väldigt överviktig, känna barnets olika kroppsdelar från utsidan av magen. Kanske kan du greppa om en liten fot? Barnet kan vid den här tiden i graviditeten ha lagt sig med huvudet ner i bäckeningången. Brukar ditt barn hicka? Du kan känna hur hela magen rycker till och hur det upprepar sig. Efter den här veckan kan barnets rörelsemönster ändra sig något som en följd av att det börjar bli väldigt trångt inne i livmodern.

Mamman:

Livmodern fyller en stor del av din mage och det kan för många vara svårt att få plats med en hel måltid åt gången. Ät lite och ofta i stället. Har ni pratat om hur ni vill göra med föräldraledigheten? Den blivande mamman kan börja ta ut ledighet från 60 dagar före beräknad förlossning. Det är ofta välgörande att vara ledig några veckor innan barnet skall födas. De flesta mår väl av att få en liten tid för sig själva och i lugn och ro få ställa om sig från ett yrkesverksamt liv till livet som mamma och förälder.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl knappt någon ide att inhandla byxor nu.. Det är ju snart dags!!

2009-04-21 @ 21:35:55
Postat av: clin

nämen oj man får väl gratulera till att du ska ha en bebis!

2009-04-22 @ 08:50:54
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Johanna!

Jag ville bara säga grattis till graviditeten och så.

Hoppas allt går bra. Tycker det är kul att läsa om dig och din mage.

Mvh. Acka.

2009-04-22 @ 17:49:15
Postat av: mickis

pojke? flicka?

2009-04-23 @ 09:13:48
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0