En bloggfri helg

Återkommer efter en helg utan bloggar. När man väl kommer bort från datorn och allt skrivande känner men en otroligt lättnad. Man slipper tänka på att man måste hinna skriva, folk inte läser och att man kommer tappa så många läsare. Men det kvittar faktiskt för min del. Visst är det kul att folk läser men, what ever? Men nu är jag tillbaka med friska fräscha tag.

Under dessa dagar jag inte har skrivit nått har jag hunnit med en hel del.

Fredags spenderades hela dagen i Göteborg med Cathrin. Som ni kanske kommer ihåg var vi inne på "Göteborgs Horses Show". Viken underbar liten tripp! Passade då på att köpa lite nya saker, bla sporrar, shabrak och hö nät till min lilla kuse. Lite uppfräschning sitter aldrig fel! :) Det blev lite annat smått och gott med. Fast i matväg. Det är ju inte billigt att handla på mässor precis. Vilka summor företagen borde tjäna! :O När klockan började närma sig åtta var det dags för oss att fara hemåt. Väl på bussen vad det lugnt. Men nått som väckte både min och Cathrines uppmärksamhet var en kille i sisådär 25 års ålders som helt utan förvarning började prata med en tjej som satt själv i sättet framför oss. Han visste inte vem hon var, och hon visste garanterat inte vem han var. Men han berättade att vi i Sverige är helkonstiga. Att man kan sitta själv på en buss och en bit ifrån en sitter en annan människa som med sitter själv. De pratar inte med varann, de kollar itne ens på varann. Han reagerade väldigt starkt på detta. Han tyckte det var jättekonstigt. Så det var därför han satt och pratade med henne. Efter en stund var det min tur att gå av bussen. Det var då en tjej vid namn Cathrin som var väldigt nervös. Hon var rädd att denna underliga kille skulle prata med henne också tillslut. Men nej då. Han ringde i stället ett telefonsamtal till någon kompis. Vilken tur du Cathrin! :)

Säg inget, dålig bildkvaitle jag vet!


Lördagen var det som vanligt jobb på morgonen och jag kommer hem har jag fått underbart sällskap. Med min älskade älskling har anlänt! Underbart! :) Det är det allra bästa när han kommer på besök. Vi hade mysigt hela dagen. Eller nja, jag fick ett litet raseriutbrått bara men det var ingen fara. Efter att jag fått i mig lite mat och även tagit mig en liten runda på min pålle var allt jättebra efteråt. Kvällen spenderade vi med familjen och Melidofestivalen och efter den var det även en liten filmstund innan sängen kallade.

Söndagen hade desstomer att bjuda på. Efter att frukosten var serverad bar det av ut i pulkabacken. Först var det bara Doris, Wilma och jag. Men efter middagen fick vi till och med med oss Stefan. Mycket mysigare! :) Fast det var nog jag och Wilma som hade de roligaste stunderna. Vi åkte ner och gick upp, åkte ner och gick upp. Så höll det på i ett par timmar. Wilma tvingade till och med ut Stefan på ett litet åk. Han tyckte ju dock inte att det var lika kul :P Men men.


 
Stefan och Doris                                                                              Wilma och Doris


           
Älskling! :)                                                                                                  Älskade Doris! <3

Det var i korthet min helg.

På återseende kära läsare!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Tess

å hade med villat åka till gbg :)

trots att man varit häst tjej hela livet har ja aldrig kommit dit

2009-02-24 @ 08:33:20
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0