Kalla lördag

Man kommer hem en fredag kväll och det första man ska göra är att ta med hundarna ut på en sväng i skogen. Vilken underbara känsla! Att äntligen kunna koppla av efter dags hårt arbete (A) Men den avslappnade känslan varar inte länge. Stefan kommer och även Ludde, Mikael och Öje. Det blev god middag (Färs med indisk kryddning och ris) med god dricka ( Eller nja, vatten för min del. Jobbar ju idag) Precis när maten är serverad och vi har börjat äta dyker två andra människor upp. Denna gången är det Ekan och Dennis. Nu blir det livat. Vi äter samtidigt som vi har väldigt roligt vid middagsbordet. Middagen återgår till ett samtal utan mat och dryck. Under tiden de sitter och bara pratar rusar jag och hundarna bort till stallet. Dags för hästarna att komma in. Man hör ett gnägg, man hör två gnägg. Hungriga börjar de med bli. De kommer in och slänger sig på maten. Så då var det klart. Bara rasta hundarna innan det är dags att gå in. 

 

När vi väl kommer in blir det gosdags för Visslas del. hon och Öje har det väldigt trevligt i afton. Vad kommer Karin säga om detta Öje lilla? :) Det tar inte lång stund inna det är dags för ytteligare ett avsnitt av "Hjälp". Ett program jag verkligen inte  tycker om. Dels få förstår jag inte det roliga i det och sen så är det nog inte min humor. Till detta serveras det godis och en massa chips. Och även Malou har kommit! :) Trevligt med lite kvinnligt sällskap bland alla dessa "män". Men det är ju tur att allt inte bara hänger på mig i det fallet. Sedan blir det de ena och det andra. Varav bland annat "Namnleken" . Vet inte riktigt hur det går. För vid detta laget är klockan redan halv ett. Och jag som ska jobba. Dags för mig att ta mig till sovlandet. Skönt med lite sömn. Kan ju tyckas att jag var trist denna kväll. Men jag var trött och sen så ska jag ju jobba. Då kan man ju inte vara vaken lika länge som alla andra.

 

 

Nu sitter jag på arbetet och ska strax sluta. Ska upp och köpa lite mat innan det stänger. I kväll ska Johanna återigen laga med. Då blir det kycklingspett med ris och jordnötssås. Låter ju inte alls fel! :)

Måste göra klart det sista nu med.

 

På återseende!

 

Over and out!

 

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0