Onsdag, en hektisk dag

Onsdagen var minst sagt hektisk. Först husvisnig. Och Bosse som sa att de skulle komma klockan 1630, de kom istället klockan 1515. Men vilken tur att både mamma och jag var hemma. Bosse tar med familjen in och visar runt de. Han vet ju som sagt var allt finns eftersom det är han som har ritat de. Man märker hur stålt han är över vårat hus. Det finns ju bara ett fåtal sådana. Och de kommer ursprungligen från vårt hus :) Efter ca 30 minuter är besöket klartoch de far iväg. Men det jobbiga ska precis börja. Jag vandrar då bort till hästen för att göra iordning honom inför det som förhoppningvis ska bli det sista veterinärbesöket på väldigt länge! Jag tar in honom och borstar och gör honom klar för att vid klockan fem lasta och åka iväg.

Klockan är fem och det är dags att åka. För den dit blir inte lång och Håjt är kolugn inne i transporten trots att han vet vad som är på gång. Väl framme blir det till att vänta på att komma in i röntgen ( vi skulle varit inne kl 1800 ) . Det som gör att det är stopp är att hästen där inne är väldigt velig och inte vill samarbeta för fem öre. Vilken krake, han vet nog med vad som försegår? Men när klockan är 1840 då är det våran tur. Jag kommer in med Håjt, denna gången behöver han inget lugnande. Han är ju så otroligt snäll där inne. Vi tar bilderna vi behöver. Fast denna gången blir det bara en. Fler än så behövde vi inte. Jag leder ut honom i boxen och går in och kollar bilderna. Innan var det ju en benflik som satt löst. Men denna gången var den borta. Kroppen hade tagit emot den och fixat allt. Så nu blir det ingen operation och inga med besök på väldigt länge. Veterinären sa att såret såg jättefint ut! Vad glad jag blir. Det var ju någon annan  som sa nått helt annat. Att det läkte fel och att det var tvunget att öppna och hålla på och greja. Men så fan heller! Idiot! Trodde hon att hon visste hur min häst skulle reagera eller? Nej, jag tror inte det! Men nu är jag glad att jag inte lyssnade på henne. Jag känner ju som sagt min häst och vet hur han ska hantras :)


Älskade häst! <3 :)


Det var min onsdag, och jag vet. Det är torsdag idag :P

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm har haft en liknande skada på en häst. hade en ställvärd som rådde mig att besöka veterinären. jag gjorde det och läketiden förkortades drastiskt. ibland är de bra att ta råd=) man vet ju inte alltid hur kroppen reagerar bara för man känner hästen. Hoppas han håller sig frisk i fortsättningen!

2009-02-26 @ 23:31:10
Postat av: Anonym

Normal läketid är ca 6 veckor på en sådan skada, kortare om man tar bort benflisan så råden du fick kanske inte var så dumma ändå :)

2009-02-27 @ 07:23:49
Postat av: Tess

godmorgon allt bra idag?

själv e de ok igår så sålde jag min pärla så är lite små deppig, visst skönt att bli av med henne men ändå haft henne sen hon va ny;/

hoppas du kikar in kram

2009-02-27 @ 08:03:12
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Annie

Åh vad skönt att allting blev bra till slut :)

2009-02-27 @ 10:15:01
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0