Söndag, dagen efter grannpartyt

Gårdagen var mig allt en upplevelse. Inte varje dag man har ett sånt litet kalas fast endå så stort!

När vi kom fram till grannen var det dags för mat med en gång. Vi stod för den underbara maten och grannen fick då stå för resten, eller bara det vi åt och drack med. Ett gammalt hus med gamla föremål. Det kändes verkligen som om man var någonstans där man aldrig varit innan. Visst detta var inte första gången jag åt hos honom men det är alltid lika spännande att komma dit, få sig en matbit eller bara en liten fika. Som ett litet äventyr. Åter till ämnet :) När maten var serverad och till och med uppäten bar det av till tv:n för min del. Hade lovat Wilma att vi skulle kolla på "Skönheten och Odjuret" vilket det även blev. En riktig gammal goding måste jag säga! :) De andra fortsatte med sitt prat ute i köket.  Filmen hade hållt på i 30 minuter innan det var dags för en liten fika. Så här på maten? Nja, eller jo. En liten bulle kan allt slinka ner i min fulla mage :)

När filmen var slut och Skönheten hade fått sitt Odjur blev det dags för efterrätt. Glass med varm hjortron sylt/strössel. Muma, vilka måltider! De börjar ända grejor där ute med. Man börjar höra att mamma är på kanonhumör, skrattar och pratar som bara den. Kan det vara varmgroggen som gjort sitt redan? :) Troligen

In på småtimmarna får Wilma för sig att vi ska ha en dansuppvisning. Snäll som jag är går jag med  på det. Vi gör det vi skulle, dock med lite nya saker Wilma kommer på under tiden. När vi är klara ska hon ha upp alla de andra med. Hon lyckas. Alla står i en ring och skrattar. Mamma är värst återigen. Hon skrattar så hon gråter, fast det gör alla de andra med. Inte så konstigt kanske? Wilma den sluga lilla filuren har ju till och med fått upp Lars till att dansa. Visst han är lite rund under fötterna men vad gör det. Han går med på det i alla fall, det är ju huvudsaken :) Vi dansar tills vi blir trötta. Då bestämmer Wilma återigen att vi ska kolla på en film, denna gången blev det Tarzan. Vi hinner i princip bara kolla lite gran på den inna Wilma frågar om vi inte kan gå hem. Jag känner efter, jo jag är sugen på att bara slänga mig i sängen och somna bland alla kuddar och min älskade. Mamma, Wilma, Stefan ( som förövrigt blev rätt så dragen hade ju redan tagit sig en och annan power nape) och jag tar våra sler och går. Pappa stannar kvar. Undra när han kommer hem egentligen. Vi hinner knappt ta av oss innan vi somnar. Även om jag inte hade druckit nått så var jag nog tröttast. Hade ju faktiskt jobbat hela dagen... Time too sleep? Oja!

Det vissade sig att pappa och Lars hade hållt igång hela natten. Han var nog inte hemma förens klockan 6 eller senare på natten. Ojojoj, hur mycket hann de dricka under tiden tro? :)

Jaja, det var allt från gårdagen. Idag har det inte hänt så ycket här. Varit ute med hundarna ett flertal gånger. Fixatr coh donat med hästen också. Om en och en halv timme bär det av till busssen. Ska se om Stefan kommer.

Återkommer, over and out!

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0