Fredag, dagen innan helg

Veckorna rusar bara iväg nu. Man börjar på måndag morgon då det är dags för skolan sedan ett ögonblick senare är det plötsligt fredag. Vad gör vi med tiden egentligen?

Vaknade klockan 0520 även idag. Gick då ut med hunden och bort till hästen. Känsla av frisk luft när man kommer ut så här tidigt på morongon är underbart. Man drar in några långa andetag och känner hur luften sprider sig i kroppen och man efter ett tag blir piggare.

Efter att hästen är ute och fått mat blir det en liten sväng i skogen med Doris. Väl uppe i skogen släpper jag henne. Man ser lyckan av att få springa av sig efter natten med massa sömn. Avståndet mellan mig och Doris blir allt större. Till en början är hon precis runt mina fötter, efter någon minut är hon borta. Hon kommer tillbaka, viftar på svansen och jag vet vad det är dags för. "Pinnkastning", säger jag. Hon viftar på svansen som bara hon kan. Jag ser återigen lyckan hos henne. Jag hittar en lämnplig pinne och kastar iväg den och hon hämtar den. Kastar upp den till sig själv och springer i förväg för att leka lite själv. Jag kommer ikapp henne och är redan klar med sin pinne. Den ser man bara ligga i småbitar. Vi närmar oss huset. Dags för kopplet. Vi går in tillsammans och det blir mat för oss båda. Priimafoder till Doris och havregrysnsgröt med sesam och linfrön till mig. Precis som det alltid har varit :)

Har även bestämt med Cathrin att den 20:e åker vi in till Göteborg och spenderar hela dagen på Svenska Mässan och på Göteborgs Horse Show. Det kommer bli kanonkul! Var längesedan vi hittade på nått. Kanske blir en sväng i stan med. Vi får se vad dagen har att bjuda på.




   

Kära lilla syster yster, Wilma, Stora syster Johanna och älskade Doris 22 mars-08




On en stund så kommer Stefan hit. Efter att han varit och hjälpt Mikael med en stor balk eller vad det nu var. Då ska vi ha myspys kväll. Vi ska äta gott med pappa, Emma och Wilma, även ta ett underbart bad i jacuzzin, mysa och kolla på någon bra film eller kanske två, vi får se <3  Massa kärlek!

Over and out!

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0