Lördag, utekväll hos grannen

Lördags morgon betyder jobb. Det finns inte tid att sova när man har arbete att göra. Hurtiga Johanna är uppe med tuppen på en lördag :)

Gårdagen blev kanon. Kanske inte så mysig som jag hade hoppades på. Men glad är jag i alla fall. Eftersom min kära lilla mor var ute med sina vänninor i Göteborg, (där det blev bio och ett resturang besök för hennes del, lite småavis! ) blev det hemmakväll med restan av familjen. Innan det var dags för middagen var jag bara tvungen att sätta på Changeling. Den senaste filmen med Angelina Jolie. Det är ett måste för filmälskare att kolla på. Blev en av mina nya favoriter faktiskt. Sedan var det dags för den sena middag med ack så god! Det blev barkis med inbakade champinjoner, köttfärs, kyckling och i min del räkor, samt en underbar sallad. Riktigt smaskigt faktiskt. Till det blev det att kolla på "Let´s Dance", och vid reklamavbrotten även lite "På Spåret". Min kväll i korthet.

Lördagskvällen ska idag spenderas hos grannen. Det blir god middag med god dricka förhoppningsvis ;) När maten är avslutad och bortplockad fortsätter kvällen på glasverandan. För herrarnas det blir det till en liten tävling. Eftersom det ska drickas öl i mängder gissar jag på och även en och annan varmgrogg kan det bli en otroligt rolig kväll. Grannen är inte i minsta laget och klarar ju mycket mer än vad pappa och Stefan gör. Med det kommer de skita i. Pappa ska klara av lika mycket som Lars, men det slutar alltid med att Lars vinner väldigt överlägset :) Får se hur det går för Stefan då. Det är hans första verandakväll. Men är mycket medveten om vad detta handlar om :)

I somras när vi hade den sista verandakvällen blev det så att Lars fick leda pappa hem. Men det höll sig inte på vägen. Det gick mest och pratade med varann i dicket. Fast visst, det var på vägen med. En mycket rolig syn :)
Blir väl att denna gång är det Stefan och pappa som får hålla om varann denna gång :) Killar kilalr :P


Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0