Onsdag, en kort skoldag

Hej!

Som de flesta nog vet nu så hämtade jag hem min hund igår.  Och vilket liv det blev när jag gick av bussen. Det var precis så att jag hann komma in på grusvägen och gå ett par hundra meter innan hon fick sina ryck om man kan kalla det så. Precis jämte vägen finns en gigantisk åker. Jag såg i hela Doris kropp att hon ville springa. Gick en liten bit till och så släppte jag henne. Algrig tidigare har jag sett en hund som Doris att springa så mycket. Den åker om man kan beskriva den, så är den lika stor som 8-10 fotbollsplaner. Och hon springa flera varv. Blev hon trött av det tro? Nej verkligen inte! Hon  bara sprang och sprang. Eller ja, hon kom ju till mig med och hoppade (som hon verkligen INTE ska göra!) och viftade på hela sig av lycka att återigen få springa. Vägen hem blev ju inte precis lång om man säger så. Vi sprang längs vägen och skrattade, busade och kastade pinnar.

När vi kommer hem tar det inte med än ett par sekunder innan hon visste vart hon är. Katterna sätter hon igång med en gång. Undra hur mycket hon har saknat att leka med de? :) Efter en timme är det dags att gå ut igen. Och denna gången går vi bort till hästarna. Hästarna som är mycket nyfikna av sig kollar ner på Doris och  luktar. Vad e detta? frågar de nog sig själva. Och där, där kom de. Pussarna som Doris alltid ger hästarna! :) Gullhunden! <3 Vi går ut därifrån efter en ganska så kort stund, vill ju inte att hon skua lukta häst med en gång :) Går hem och lägger oss i sängen och myser.

*Kära lilla hund, även om folk inte tror att jag har saknat dig så är det inte så. Jag har saknat dig som satan. Men ju mer man tänker på att du inte var hos en gör en ledsen! Och då försöker man att undvika de tankarna så mycket som möjligt. Och då vill man helst inte prata om det. Ochbara för att man inte gör det så är det inte för att man har "glömt" bort hunden eller snarare skiter i den! Men så är icke fallet! Så det så!

Idag har i alla fall inget speciellt inträffat. Inga olyckor inne, inga söder bitna saker. Inget sånt trams! Eftersom Doris är av den rasen om måste vara ute mycket och röra på sig så blir det inget sånt. Varje dag är vi ute 7-8 gånger nämligen. Fyra av de gångerna är vi ute minst 30 minuter. Sen blir det allt tre långrunder med, runt en timme. Allt för att stimulera min lilla Doris!


Tack för mig! Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0