Underbara skogspromenader!

Dessa underbara skogspromenader! Jag bara älskar de! Idag har jag endast hunnit med två sådana.
I morse när jag var på väg hem från hästen tog vi oss en runda i skogan, Dorisen och jag. Doris blir helt till sig och springer fram ett par hundra meter. Vänder kommer tillbaka till mig och viftar på svansen som ett soll, och kollar på mig med sina stora bruna hund ögon. Jag vet allt var hon tänker. Ja, Doris, vi ska kasta pinne. Hittar en som känns lämplig. Kastar och hon springer efter allt hon bara kan. Kommer tillbaka, även nu viftar hon på svansen som ett soll. Kastar upp pinnen till sig själv och tittar sedan på mig igen. Det blir ett par kast till. Sedan hittar hon nått annat som var lite roligare att göra än kasta pinne.

När man väl är ute i skogen och går kan man bara gå, men vet inte hur länge man är ute. Allt är bara så skönt. Man kan släppa allt för stunden. Bara vara.

För övrigt så har vi haft Doris i ett år och en dag i dag:) <3 Underbart stunder! Vilka tider! :)








Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0