Vilket ståhej!

Konstigt nog så skriver jag inte varje dag så som jag lovade att göra. Jag ska inte klaga på att min lillgrabb är jobbig. För det är det sista han är. Aldrig trodde jag att min lille Emil skulle bli en sådan här lugner kille. Våra dagar ser nästan alltid likadana ut. Vi vaknar vid åtta ungefär. Då får han mat och jag ligger bara och njuter utan hur underbart det egentligen är att vara mamma. Sedan när han har fått i sig sin mat så försöker även jag att få i mig något. Vilket oftast till slut resulterar i att det bara blir några glas vatten. Sedan brukar han vara vaken i ca två timmar då vi bara är. Sitter och kollar på hur han gör sina roliga miner eller hur han bara kan sitta och blänga. Och till slut är det dags att sova. Sedan är det bara mat, byta blöjor och sova som gäller. Och vid nio är det dags att sova för natten och då sover han faktiskt till två halv tre för att då få mat och sedan somna om igen och sova till åtta. Underbara tider även för mig! :)
För under tiden han sover passar jag på att göra lite annat. Tex tvätta, laga mat, städa, klippa gräset (endast om Stefan är hemma och kan ta honom om det skulle vara något).

Men igår blev dagen lite annorlunda. Redan klockan nio var vi uppe och klara med allt som brukar vara klart. Då åkte vi ner och slängde lite skärp och sedan for vi bort till Anneli för att åka ner till Veddige och handla lite på Karlssons. Köpte lite smått och gott. Och sedan hem igen. Stannade även på en liten matbit hos Anneli. Så vi var hemma klockan ett och åt lite och även tog vi oss en gemensam tupplur. Otroligt härligt! För att klockan fyra åka bort till Catrin och umgås lite. Vilket blev att vi fikade med bulle hemma hos Catrin och sedan en liten glass på Hanatorp. Vid halv åtta åkte vi och hämtade upp Stefan och Andreas och så åkte vi alla hem till mig för att ta oss en härlig grillmiddag tillsammans. En mycket trevlig dag tycker jag faktiskt.

Vilket gjorde att idag har det varit en betydligt lugnare dag. Har varit på besök hos min kusin Sofia och hälsat på lite. Träffade även hennes äldsta bror Patrik och hans son Liam och tjej Jenny. Liam blev lite blyg när jag kom och vågade först bara hälsa på mig i Sofias famn. Men sedan när han såg att jag hade en liten bebis med mig och så blev allt plötsligt så farligt! Ha ha, stackars liten! :)

Men men, nu ska jag återgå till TV för att kolla klart på Repmånad, en mycket roligt film! Vi hörs!

På återseende!

Over and out!

Johanna och Emil

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud , Stort Grattis Gumman ! Jag måste träffa er snart :)..

Puss&Kram

2009-07-06 @ 22:31:26
URL: http://natalieljungberg.blogg.se/
Postat av: Nina

Inne på min blogg så finns det en länk som gör så att du får ett gratis fotoalbum. värde 350 kr tror ja det va.. kanske kan vara någe för dig, nu när Emil kommit till jorden..?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0