Ingen baby ännu

Igår blev det inget inlägg vilket många märkte. Men det var inte riktigt tid för det. Jag hade så mycket annat och göra och stressa bara för att hinna med att skriva ett inlägg är inte riktigt min grej. Men det blir då istället en uppdatering idag :)

Som jag skrev i onsdags hade vi bal på skolan och eftersom jag inte skulle gå på den var jag i alla fall tvungen att ta mig dit och ta kort på alla otroligt snygga kompisar och de övriga. Det är verkligen något speciellt med den balen. Alla blir så otroligt snygga. Man får se folk i ett helt annat perspektiv, men framför allt hur snygga alla kan bli genom att bara bry sig om en själv för en stund. Men det som är lite konstigt är hur mycket pengar man lägger ner på de. Man ska ha en balfrisyr, helst gå till någon som kan sminka en med, även fixa naglarna, ta kort hos en fotograf, införskaffa sig en klänning ( många köper en och andra hyr istället) och sedan själva balbiljetten. Och den är ju inte heller speciellt billig Det kostar minst 5000 kr för bara en kväll. Men det är det värt! Det är ju ett minne för resten av livet!
Det blev inte en bild kan jag tog och  kan jag tala om. Utan det blev en massa bilder. Och några av de kommer komma upp sedan ( när jag skrivit klart snarare ) .

Efter besöket på skolan åkte jag och hämtade Stefan. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle ut och äta idag. Men innan det var dags för mat var vi tvungna att åka till Örby och hämta Stefans planbok hos Anton. Vilket även gjorde att vi bestämde med Anton och Sara att de också skulle med. Så det blev helt enkelt en parmiddag kan vi kalla det :) Men det var väldigt gott det vi åt. Denna gången fick det bli Framnäs i Kinna. Ett ställe jag verkligen kan rekommendera! :)

Igår var det dags för ett nytt besök på Mödravårdscentralen. Även denna gång hade h*n vuxit. Dock bara en centimeter. Men den växer vilket är huvudsaken. Även denna gång frågade min barnmorska om jag inte var nervös ännu. Nej svarade jag då och berättade för henne:
" Det är inte jag som är nervös hemma. Det är pappa. Han frågar med om jag är nervös och även han får svaret Nej."
Så jag e som sagt inte nervös. Utan det är pappa min som är. Visst är det gulligt? :)

Efter besöket på MVC gick jag bort till min lilla mormor för att hälsa på. Vi pratade en stund och när jag skulle bege mig frågade hon om jag inte ville ha nyckeln hem till henne istället för att bara gå omkring och vänta på att Stefan skulle sluta. Och visst tackade jag inte nej till detta. För hos mormor finns det alltid godsaker och självklart även denna gång :)
Men jag behövde inte stanna länge. Redan vid tolv halv ett kom Stefan och vi vandrade då tillbaka till mormor så jag kunde lämna nyckeln och även vandra bort till bilen för att fara hemåt.

Kvällen spenderade vi inom hus när vädret inte var att leka med. Massa mys i soffan och även med Dorisen.

Det var min onsdags kväll och torsdags. Vad som händer idag tar vi senare. Kan ju inte skriv allt i ett inlägg. Det blir lätt så rörigt då! :)

Men så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kort från balen


Klaskompisarna Becka och Pao


Klaskompisarna Jocke, Malin, Jennifer, Becka och Sofie


Linda, som senare blev Balens Drottning :)


Tjejgänget Linda, Nicole, Linnea och Sandra :)


Tjejgänget med Linda, Nicole Linnea och Sandra


Välklädda grannen Emil :)


Klasskompisarna Maria och Catrin


Klasskompisarna Maria, Matilda och Natalie :)


Klasskompisen Tobias var även han stilig denna kväll :)

Kommentarer
Postat av: jasse

Nej, precis nångång ska man ju!

Detsamma detsamma =)

2009-06-05 @ 15:02:25
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: marlene

Tack för din kommentar :)

Jag har skrivt ner saker som mjukisinneskor, mjukiskläder, kamera, laddare, mobil, plånbok med patientbricka & leg, förlossningspapper, underkläder (amnings BH), hygienartiklar.. Sen ska ju bebisen ha sin egen väska :P haha



Lycka till med förlossningen!

Kram

2009-06-05 @ 15:06:13
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Vad fina dom var på sin bal :)

2009-06-05 @ 16:07:02
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Mamma Stina

Hej och tack!

Vilken fin kväll de hade!



Bara fyra dagar kvar för dig! Spännande! Hur mår du då?

2009-06-05 @ 16:44:14
URL: http://www.minbebis.com/mamma_stina/
Postat av: Jasmine

Mej tog du inte bild på ? :/

2009-06-05 @ 17:43:04
URL: http://enrocksessas.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

hehe ja.. vi får väl se när den lilla behagar att titta ut =)

2009-06-05 @ 19:12:56
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0