Dagens farväl

Anledningen till att det inte blev nått inlägg igår var av två skäl. Det första var att jag var så trött och hade verkligen inte ork att sätta mig ner, koppla av och skriva ett par rader, och det andra skälet var att vi hade en mycket mysig middag hemma i stället. Pappa for nämligen till Belgien tidigare idag (kommer inte hem förrens näste söndag). Men nu så, nu när Melodifestivalen har tagit slut kände jag att det var dags att lägga in ett par rader.

Dagen har precis som vilken lördag som helst börjat med jobb ett par timmar. Efter jobbet var klar och jag var hemkommen hel och ren blev det mat i stora lass som gällde. Potatissoppa med broccoli och nybakat bröd med ost och gurka. Mycket smarrigt! :) Efter maten var nedsvald och allt undanplockat bar det av bort till Hägnet för att släppa Doris lös. Känns så mycket bättre att släppa henne lös där än ute på åkrarna ( Dels för att hon kommer ingenstans om hon skulle finna en hare och tycka att det är kul att springa efter, men också för man behöver inte behöver vara orolig över att hon ska bli på körd av någon bil eller nått ). Efter någon timme där, bar det av hemåt där mocking hos hästen stod som nästa punkt på listan. Snabbt och enkelt var det fixat.

Känner inte riktigt att jag har någon som helst lust att berätta vad som hände under tiden vi satt och väntade på att Melodifestivalen skulle dra igång.

Melodifestivalen var nått utan det extra idag. Tyckte för det mesta att många låtar lät precis likadant. I alla fall Måns Zelmerlöw och E.M.D´s låtar, men också att det fanns låtar som vågade sticka ut. Bland annat Carolin af Uggla och Malenas. Carolins låt var jag lite smårädd för. Tänk om den hade vunnit, vad hade resten av Europa tänkt om oss Svenskar då tro? Usch, vill inte ens fundera på det.
Men Malenas låt tyckte jag var riktigt skön. Gillar när det kommer låtar som inte är som alla andra. Som verkligen vågar sticka ut. Visst Carolins låt var sann Men det var i en klass försig! Nog skrivit om det.

Nu ska jag kila ut till de andra och kolla in filmen på fyran, Tillbaka till kärleken.

På återseende!

Over and out!

Johanna


Några bilder från min och Doris skogspromenad igår :)





Påväg för att åka pulka med Wilma och Doris


Bilder tagna tidigare idag. Just detta är i hägnet



Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad kul med barnhur gammal e du då,ta det inte fel men du ser väldigt ung ut:)

jag tyckte det var en superbra låt som vann ikvällmäktig

2009-03-15 @ 00:26:41
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Tess

god morgon allt bra?

själv sitter jag här med en liten sjuklig i famnen:(

tycker du rätt låt vann igår?

2009-03-15 @ 07:13:58
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0