Fördomar mot unga mödrar

Det är sak jag har försökt förstå mig på. Hur kan folk ha sådana fördomar mot människor de inte känner? Tex hur kan äldre mödrar ha sådana fördomar mor unga mödrar? Hur kan de ha sådana fördomar mot äldre mördar? Finns det någon ålder där man är bättre lämpad som mamma? Man är precis lika bra mamma i vilken ålder som helst enligt mig. Är men 16 eller 40 år är man precis lika bra lämpad. Ibland kan man känna att unga mödrar är inte redo att skaffa barn. De ska festa och vara vilda tills de blir 25 eller nått. Men alla är inte sådana. Vissa har ett partyliv fram tills de är kanske 18 år och sedan vill de ha familj och hus för då har de provat på allt som de ville.
Det jag ville ha sagt är, fördomar leder ingenstans alls!

En annan sak som jag har funderat på är varför ska man kolla så på en blivande mamma som går förbi med en stor mage? Är det nått som även där är fel? När jag ser en stor mage, visst kollar jag. Men det är inte för att jag tänker" Shiit ska hon ha barn? Hur ska hon klara av det? Hon ser ju ut att vara typ 17 år bara", utan jag tänker "Men gud vilken söt liten mage! En sådan vill jag med ha". Och nu när jag har en vet jag precis hur alla andra känner sig. Folk kollar, viskar till varandra och man vill bara gå fram och fråga om det ser ett problem på det de precis kollade på. Visst det låter elakt men jag blir bara så förbannade på att folk inte kan komma fram och fråga utan att de istället ska börja tissla och tassla.  Men det är upp till var och en helt enkelt.

Nu ska jag ta och lugna ner mig lite och se vad jag kan hitta på under tiden

På återseende!

Over and out!

Johanna


Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag håller med dig totalt! Det är så det är och det borde verkligen inte vara så...

2009-03-09 @ 21:08:41
URL: http://kakatrin.blogg.se/
Postat av: angelica

Så länge du tror att du kommer bli en bra mamma Johanna, så ska du inte bry dig vad andra tycker :) Önskar dig all lycka :D

2009-03-09 @ 21:13:08
URL: http://inevercry.blogg.se/
Postat av: Annie

Det är sant, åldern spelar ingen roll överhuvudtaget.. Man kan bli en idiot till mamma hur gammal man än är.. Likaså motsatsen :P Allt hänger på hur man är som människa och ens personlighet!!

2009-03-10 @ 12:27:07
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0