Helgen är förbi

Jag har fått en tendens att under mina helgen inte skriva ett ord. Men jag tycker det är rätt skönt. Inte hela tiden gå och tänka på att "Oj nu måste jag skynda mig, jag måste hinna skriva minst ett inlägg idag!" Men istället för att skriva kan jag göra de sakerna som jag har tänk, göra det i lugn och ro. Inte behöva höra min älskades röst
" Måste du sitta och skriva i din blogg jämt? Jag fattar inte varför du gör det?"
Typsikt killar ( som inte vet hur en blogg fungerar) att säga nått sånt. Kom igen då killar, ni som inte skriver,. Varför inte prova och se. Det är inte så himla farligt!

Men åter igen, i stället för att skriva blogg denna helgen har jag gjort en massa andra roliga saker.
Fredagen spenderade jag i sängen med min älskade och ett par riktigt bra filmer. Bland annat "The Red Baron" och "Hancock". Till filmerna hade vi massa gott. Godis och jordnötter fick det bli denna gången.

Lördagen var det åter igen jobb. Efter jobbet bar det ut på en underbar ridtur med Emma. Vilket väder det var! Solen sken som om våren var här nu.  Efter ridturen skyndade jag mig hemåt. Idag skulle det nämligen bära av till Ekan för lite trevligt sällskap bland annat.
Väl hemma fixar jag mig i ordning och går till bussen. När jag kommer till busshållplatsen och ska ta fram busskortet är det puts väck! Vart har det tagit vägen? Jag hade ju det förra fredagen hem från Göteborg. Kollade över allt men inget busskort funnet. Så vad fanns det att göra. En sak bara, gå hem igen. Jag hade ju sett framemot en kväll med "gänget" hemma hos Ekan. Men nej då!
Hemma blir det istället att äta otroligt god mat med familjen, fläskfilé och eller kycklingfiléer med hasselbackspotatis, sallad och kall sås. MUMMA! Och till detta blev det även Melodifestivalen. Mycket trevligt fick jag det i alla fall.

Söndagen var mycket lugn. Gick upp redan klockan 0720 och tog ut hästen och gick med hunden på en kylig morgon promenad. Men det var inte helt fel. Lika bra att vara uppe tidigt när det är söndag. När jag kommer in med hunden är det dags för Årets Vasalopp. Inte för att jag brukar kolla på det med i år tyckte jag att det kunde vara lite kul. För att i år skulle Anders Timell från Mixmegapols "Äntligen morgon" åka. Måste bara se hur han skulle klara det. Någon gång måste man ju kolla på det. Har även funderingar på att åka Tjejvasan någon gång nu med.
Efter Vasaloppet gick Wilma, Doris och jag ut. Wilma håller nämligen på att lära sig cykla. Så idag var det träning på cyklandet som gällde. Tog en lite paus från cykladet tog vi och gick upp till Sofia och Harley och lekte lite. Är också välkommen på fika och mera lek någon dag i veckan. Får se vilken dag vi ägnar det åt :) Runt tolv cyklade vi hem och tog lite mat. Det var rätt tomt i kistan vid detta laget.
När maten var uppäten och till rätta lagd blev det en  ridtur. Vilket kallt väder det var dessutom. Blåste riktigt kallt!
Han var helt underbar min lilla häst. Han får ju visserligen sina små ryck. Han vill ju inte skritta hela tiden. Han vill ju trava och galoppera som alla de andra hästarna hemma. Men det får han inte göra förens den 8:e mars.
Senare på kvällen fick vi trevligt sällskap. Erik och Anneli kommer då hem. Då är det dags att spela lite "Melodifestivalen 50 år". Riktigt kul vad det faktiskt. Efter en timmes spelande blir det till att kolla Beck.

En riktigt trevlig helg! Verkligen!

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Tess

man kan göra mindre rosetter med så kan du ju bara ha en liten uppe på huvudet men håret nedsläppt ändå så påå testa igen

2009-03-02 @ 16:12:18
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: JAANA

låter som en riktigt lyckad helg :) !

2009-03-02 @ 16:19:39
URL: http://jaanas.blogg.se/
Postat av: alexandra







åh tack! visst är dem snygga :)





2009-03-02 @ 16:33:39
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: SOMMARUNGARNA

Hejsan sötis!

Du får gärna svara på Dagens Fråga, idag lyder den:

Varifrån kommer de flesta av dina kläder ifrån?

Det skulle vara roligt om du svarade, men gör det bara om du har tid och lust!! Kramar på dig!

2009-03-02 @ 16:34:59
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0