Ledig från skolan men inte från hemmets plikter

Att vara ledig från skolan är fantastiskt riktigt skönt. Men att man ska behöva gå upp som om det vore skola är inte lika populärt. Men plikten kallar till körskolan klockan 10 i morse så det vara bara till att gå upp redan klockan 0720. Väl på körningen gick det kanonbra. Visst var det lite småklurigt att backa runt ett hörn med efter tredje gången gick det som smort. Kände riktigt skönt att klara det utan några större problem!

Efter körskolan bar det av hemåt där maten förhoppningsvis skulle vara klar. Men när jag är nästan hemma ser jag en svart hund springa som en tok på åkern och en liten och en större tjej gå på vägen. Kunde det vara Emma och Wilma tro? Jodå det var det. Passade då på att ropa på Doris så hon skulle springa av sig lite. Så hon sprang som en leopard ( ha ha* ) bort till mig. Kollade då med Emma om maten var klar med det var den inte. Hon gick ju ut med hunden stället. Visst det var la bra det men jag hade ju hoppats på att maten skulle vara klar när jag kom hem. Var ju hungrigsom en tok! Då var det bara till att ställa sig och laga mat när man kom hem med Men det var inte så svårt. Idag serverades det makaroner med köttbullar eller kycklingkorv och kokta grönsaker.

När maten hade lagt sig tog vi på oss våra kläder och gick en långpromenad. Visste inte om Wilma skulle orka med att gå hela tiden så vi tog då med oss vagnen. Men i ställt för att åka när hon var trött och inte orkade gå med blev det istället så att hon åkte nästan hela tiden...


Hon är så stor i vagnen, men vad gjorde det en dag som denna? :)


Emma och Wilma på väg till Strömma, för att köpa ridhus kort och kolla på alla djuren :)


Passade på att en sista gång hoppa i dagens vattenpölar. Även Emma och Doris hjälper gärna till :)

Väl hemkomman och hela börjades förberedelserna inför dagens kvällsmat, pizzabullar. Det är enkelt att göra men tar dock ganska lång tid. Men nu är vi igång och bilder kommer senare.

Måste fortsätta med mitt och Wilmas lilla bak.

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0