Lördag, bloggstop men det struntar jag i

Trots att det är helg kan jag inte hålla mig ifrån att skriva ett par rader, ett par inlägg.

Det är lördag och trots att det varit svårt i veckan att stiga upp var det inga som helsta problem idag. Upp som en blixt, ta på sig och vandra bort till hästen med hunden. Klockan är inte mer än 0720. Vad är det med mig? Så lätt kan det ju inte vara, eller kan det det? Tydligen. 
Hästen är vid detta laget utsläppt och hunden är rastad. Vandrar hem igen för att få i mig en bit mat innan det bär av till jobbet. Under en halvtimme hinner jag äta, fixa mig , ta på mig och även ge Doris mat. När det är klart är det bara till att sätta sig på cyklen och börja trampa mot jobbet.

Det blåste kyilgt. Händerna blev snabbt frusna och bytte färg från hudfärg till vita aktiga. Jag fryser, men har inga vantar. Ju närmre jag kommer jobbet ju mer längtar jag in i värmen. Den värmen som ska få mina händer att vakna till liv, ge de tillbaka sin rosa aktiga färg. Jag känner samtidigt att det faller väldigt små regndroppar ner från hilmen. Det gör inte saken bättre. De landar på mina redan frusna händer och det blir efter ett tag genast mycket kallare. När detta händer är jag mitt i en brant nerförsbacke. alldeles intill jobbet. Äntligen, värme!

Regniga lördagar är inte att leka med!

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Pao

Ja det ska bli skoj, synd att du kanske inte hinner :(

2009-03-07 @ 12:12:42
URL: http://http:/paulinesofialovisa.blogg.se
Postat av: Allt Om The Hills.

Följ gärna bloggen med bloglovin så missar du inget om THE HILLS! Allt du behöver göra är att klicka dig in på min sida och trycka på den rosa knappen på sidan, lätt som en plätt :)

2009-03-07 @ 13:10:13
URL: http://alltomthehills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0