Sista lektionen i skolan

Dagen började precis som alltid på onsdags morgonen. Klockan ringer, man sätter klockan på Snooze och kommer upp nio minuter senare. Jag försöker ta på mig kläderna samtidigt som jag blir attackerad av en halvgalen hund som bara längtar efter att få komma ut och springa av sig.
När kläderna väl är på och går ner för trappan är det någon som nästan rullar ner för trappan.
Väl ute blir det till att leka med kopplet och försöka att ha dragkamp. Men inga dragningar här med kopplet. Det förtjänar inget till.

Promenaden börjar med att enda andetag. Luften kommer in i lugnorna och sakta men säkert ut i korppen. Och man blir pigg som bara den. Vandringen påbörjas och hunden viftar på svansen och vill bara springa, springa som en vilde. Idag blir det inget "springa utan koppel". Hon måste nu börja vänja sig att bara gå i koppel. För strax får ingen hund vara lös (from den 1 april - 31 augusti) . Men vad spelar det för roll? Hon är alltid lika glad, bara för att komma ut! Denna underbara hund! Jag bara älskar dig! <3


Nu måste jag fortsätta med det jag håller på med. Har Praktiskt Marknadsföring B nu.

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

testa tacopaj med ananas hos mig,den e såå god*

2009-03-11 @ 16:48:15
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Anonym

brukar du skriva listor för att komma ihåg saker?

2009-03-11 @ 18:39:34
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0