Söndag, sista helgdagen

Skönt, äntligen är söndagen över och den nya veckan har börjat. Söndagen spenderade jag med Stefan och hundarna ute i hägnet. Vissla var tokig och ville precis som vanligt bara springa och springa, medans Doris var inne i en lekperjod och precis som det låter bara ville leka och leka. Skönt var det i alla fall att komma ut i skogen och låta hundarna ha sitt medans vi kunde sitta och prata, mysa och kolla ut över den vackra utsikten. Men precis som allt annat hade även detta ett slut. Sakta men säkert började vi vandra hemåt.

Senare på kvällen när det var dags för hästen att komma in bad jag Stefan följa med. Det är så mycket trevligare med sällskap. Medans jag stod och mocka så hade Stefan allvarliga snack med min häst samtidigt som hahn borstade honom. Visst det låter inte speciellt kul, men det var det verkligen! Det roligaste av allt var att han var så seriös och så fort han skulle börja borsta så var hästen bara tvungen att ruska på sig så att Stefan fick allt regnvatten på sig. Gud vad jag skrattade och skrattade.
 
Visst det känndes bra att komma till skolan igen idag men samtidigt inte. Det var nämligen en tjej i ettan som hade dött. Det är så fruktansvärt tråkigt när nått sånt händer! Stackara alla som kände henne! Inte för att jag vet vem hon var men ändå lider jag med de som gjorde det! Rest in peace!

Nu ska jag fortsätta att kicka omkring.

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0