Vårkänslor

Det finns mycket som tyder att våren är på väg nu. Inte bara på väg, utan faktiskt här med. Solen skiner som den inte har gjort sen i somras, fåglarna kvittrar, flyttfåglarna anländer, blommor ploppar upp här och var och sist men inte minns, vårkänslorna har kommit! Innan kunde man gå omkring och vara på bra humör. Visst men var glad och så, men man vissade det inte på samma sätt som en härlig vårdag. Man blir med andra ord helt spritt språgnade galen! Då skrattar man åt i princip allt man ser och hör, man känner sig så mycket snyggare och sist men inte minst, man börjar förbereda sig över inför sommaren. Man kollar på vår/sommarkläder och testar och ser om man kan ha nått från året innan.

Kan inget annat än att säga att idag måste det nästan varit sommar. Man kunde gå ut i solen och bara vara. Man frös inte alls. Solen var så varm, samtidigt som det kom kyliga vindar mot en.
Vilken också märktes när jag tog med Doris på årets första cyklentur tillsammans med mig. Det går inte att beskriva hur skönt det var. Nästan lika underbart som skogspromenaderna på morgonen ;) Trodde hon skulle ha glömt bort hur man gör. Men inte det. Hon sprang så fint gämte cyklen och höll sig där hon skulle.
Samtidigt som hon blir rastad får jag mig en liten motionsrunda. Idag bar det av till Strömma och hem igen. Men vem blev tröttast tro? Återigen fick jag ta mig en liten pustpaus för att kunna cykla igen. Men det gjorde mig ingenting. Bara bra, så Doris hinner med att göra sina behov och inte glömmer bort de.

Nu måste jag kila. Hinner inte med att berätta resten av dagen. Men det kommer ju en dag imon med.

På återseende!

Over and out!

Johanna


                                                                                           Underbara vår!


Kommentarer
Postat av: Alexandra :)

Sv: Jaa det är ju det! :D

2009-03-18 @ 21:20:06
URL: http://alxxz.blogg.se/
Postat av: Alexandra :)

Sv: Jaa det är ju det! :D

2009-03-18 @ 21:20:14
URL: http://alxxz.blogg.se/
Postat av: astronom.blogg.se

det där med skogspromenader är nog något jag ska prova på redan imorgon! istället för att gå med de två odjuren på dessa totalt värdelösa asfaltsvägar. skogen kan man aldrig få för mycket av!!

2009-03-19 @ 01:41:09
Postat av: madde

sugen på nått sött kika in hos mig:mmm smarrigt*

2009-03-19 @ 03:00:49
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Pauline

men då så larvigt utav henne och säga så! usch...

2009-03-22 @ 00:12:53
URL: http://paulinesofialovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0