En början på Hur-jag-som-mamma-ska-vara!

När jag satt på bussen i morse slog det mig att i mitt nästa inlägg skulle jag skriva ner en lista över hur jag ska vara som mamma. Eftersom det finns så många olika "sorter" eller vad man ska kalla det så är det relativt lätt att veta hur jag skulle vilja vara. Mina mål eller snarare hur jag ska vara som mamma är följande:
- Alltid ha tid till mina/mitt barn
- Bry mig om allt som har med det att göra ( visst det finns en gräns, men fram till den då :P )
- Ta mig den tid som behövs för att lyssna på vad det har att berätta, och kunna stanna upp för att prata med de om jag ser att de behövs
- Vara förstående
- Aldrig i hela mitt liv tvinga de till att göra saker de inte tycker är roligt. Tex. om jag älskar en sak, skulle jag aldrig tvinga de till att göra det som jag tycker är skitkul och de som de tycker är skittråkigt! No no!
- Inte lägga över mina problem och skulder på de
- Inte skälla på de för att jag mår dåligt

Och självklart finns det mycket mer. Men det var vad jag kom på då och jag kommer alldeles säkert uppdatera min lilla lista så snart som jag kommer på nått nytt.

Men nu ska jag göra lite annat innan bussen kommer och ska ta mig hemåt.

Så länge;

På återseende!

Over and out!

Johanna

Kommentarer
Postat av: Annie

Låter som en jätte bra lista tycker jag :)

2009-05-19 @ 11:25:59
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0