Inte riktigt som jag tänkt mig

Gårdagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hade inne i mitt huvud gjort en liten lista på vad jag skulle hinna med ( alla dessa listor man gör ) . Men vad hann jag med att göra på den? Ingenting! Eller jo, klippa gräset. Men inget annat och det var ganska mycket som jag hade tänkt göra.
Efter att gräset var klippt ville Wilma att vi skulle spela fotboll med Doris så så blev det. Även om jag precis hade tänkt att
" Nu ska jag gå in och få klart lite av sakerna som måste bli klara innan 1:a juni!" Men icke sa Nicke. Istället så tänkte jag att jag ska bara göra detta först, sedan går jag in och jobbar. Men den undanflykten kom in hela tiden! Så i dag ska jag ta mig tid att göra det! Och jag ska skita i vad jag har för undanflykter. Fast redan nu känner jag att det kommer nog inte hålla i längden. Men jag ska verklgien försöka!

Tänka sig, nu är det exakt tre veckor till beräknad förlossning. Jag går var och varannan dag och funderar på hur det kommer bli, hur allt kommer kännas och vara.
Många frågar mig om jag inte är lite orolig eller rädd över hur det kommer vara. Men det är jag faktiskt inte. Visst det kanske låter konstigt, men varför ska jag vara rädd för nått som jag så länge har gått och väntat på ska ske? Kanske är det för att jag känner mig redo efter nio månader av längtad, förberedning och förväntningar.
Oh, vad jag inte kan tro att det snart är dags. Det känns inte alls som om det är min tur redan. Men det är det! Jihoo!

Nu ska jag fortsätta emd mina "arbeten"

På återseende!

Over and out!

Johanna


Kommentarer
Postat av: Annie

hahahaha aa, de två sista fattade jag var riktade åt det hållet :P haha

2009-05-19 @ 13:09:29
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: hahha, ja man kan ju hoppas :)

Igår kom han hem tidigt faktiskt. Kanske berodde på att när han åkte så grät jag. ^^, Mina hormoner spelade ett spratt och jag och maten kommer inte riktigt överens med varandra och jag ville vara med honom, för jag behövde honom då, så jag grät en skvätt innan han skulle åka. Och han kanske fick lite dåligtsamvete, vad vet jag för han brukar aldrig komma hem efter en timme? :) Men de var gulligt av honom iallafall! :) hoppas dom blir bättre på tider!!!!



Gud vilken fin bebismage du har :)



KRAM kram <3

2009-05-19 @ 17:34:03
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Marie, ung mamma

men så söt mage! :) Snart är det ju dags såg jag! ;D Grattis och lycka till :)



Kramar

2009-05-31 @ 13:36:51
URL: http://maaaji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0