"Hanna har en stor rumpa bak och en stor mage framåt!..."

Nu de senaste dagarna har jag inte haft varken tid eller ork till att sätta mig framför en datorskärm och skriva vad jag har haft för mig. Och jag vet att det finns människor där ute som kanske till pch med trott att den lilla-e hade tititat ut och att det var därför jag inte skrivigt. Men ack så fel ni hade, denna gången i alla fall. Men det kan jag tala om för er nu istället.

De senaste dagarna har jag och mamma pratat mer om vad som komma skall. Vi har pratat om att vi tror att det blir en tidig förlossning, att mamma vill att det ska bli en kille, plockat fram kläder och tvättat kläderna så klart med.
Anledningen till att mamma tror att det blir en tidig förlossning är för att hon har sett att min lilla-e sparkar mycket upp emot mina revben och det gjorde både jag och min syster och vi är för tidigt födda ( min syster 2 veckor och jag 31 minuter :D ). Men nu är det bara och vänta och se hur rätt hon har. Lite rätt kan man ju hoppas att hon har. Så jag kanske i alla fall kan springa ut med min klass på studenten * ha ha*
Det är faktiskt jättemysigt att sitta ner och prata med mamma om hur hon tror att det kommee bli och hur det var när vi var små. Men får en helt annan bild av vad hade tänkt sig. Men roligast av allt är när vi sätter oss ner tillsammans och kolla igenom alla klädrena. De är ju så SMÅ och otroligt söta! Det är verkligen roligt att se hur glad mamma blir. :)

Även igår när vi var borta hos grannen och grillade och åt gott så pratade vi självklart om vad som komma skall.  Lars berättade även att han har en sådan där jättegammal vagn med stora hjul. De är så fina. Hade inte tackat nej till att använda den. Men jag vågar inte. Den ska bevaras ytteligare några hundra år * ha ha*. Och Wilma kom återigen med sin elaka kommentar emot mig.
"Hanna har en stor rumpa bak och en stor mage framåt! Det är därför hon är så tjock!"

Men det är väl inte så konstigt. :P Den lilla-e sitter ju fram och då skuter den bak innehåller vilker resulterar i att jag får en större rumpa;) Eller vi kan ju låta det vara så. Så slipper jag bli ledsen över att jag blivgt så mycket större de senaste månaderna. Men det ska bort också. Och det ska det vara innan 1 augusti! Så det så!

Nu ska jag återgå till jobbet. Skriver mera sedan! Men ha det så bra så länge!

På återseende!

Over and out!

Johanna


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Varför vill din mamma att d ska bli en kille ?

2009-05-22 @ 14:48:45
URL: http://enrocksessas.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag trodde faktiskt att du hade fått eftersom du inte skrivit på några dar plus att natten till torsdagen så drömde jag att du skulle komma hem till mig och jag gick ut på balkongen för att titta efter dej och där kom du med vagn och utan mage :P En liten flicka var det!! Om jag får gissa varför din mamma vill att det ska bli en pojk så tror jag det är för att hon själv bara fått flickor.. Har jag rätt?

2009-05-22 @ 21:30:03
URL: http://hallonflikka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ball bild!

2009-05-29 @ 19:15:09
URL: http://jidzzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0