Vilken otroligt äventyrlig dag!

Nu kan jag skriva precis när jag vill. Nu har äntligen en av datorerna kommit hem!

Idag är det söndag och den har bjudit på den ena och det andra. Dagen började med att jag gick upp runt åtta och precis som vanligt gick ut med Doris. Strax efter att vi kom in var det bara till att plocka fram frukosten, och efter det göra sig i ordning för att hämta pappa i Göteborg. Men vi fick sitta hemma och vänta på att pappa skulle höra av sig och berätta när vi kunde åka. Men till slut vad det en liten pappa som hörde av sig och sa att vi nu kunde åka så han inte skulle behöva vänta så länge på oss.

Efter det lilla besöket i den stora staden Göteborg var det att i princip hem och vända nästan. Hann precis få i mig lite mat och sedan var det att åka och hämta Stefan i Berghem hos Mikael där han och de andra höll på att fixa med Pilsenerbilen. Efter ett par timmar där for vi hem. Men vi hann inte komma så lång innan bilen började krångla. Precis när vi skulle svänga in på vägen mot Hajom från Berghem dör bilen bara sådär. Först var ju så klart mig tanke. "Har jag fått bensinstopp?". Men nej, det kunde det inte vara. Jag tankade innan jag åkte.
Men till slut efter några samtal kom vi fram till vad det kunde vara. Kollade säkringarna och upptänkte då att en säkring hade gått. Så vi bytte men det hjälpte inte. Ringde då till pappa och berättade vad det var som hade hänt. Han kom då på att detta hände får några år sedan när vi var i Helsingborg. Så det var bara för han och mamma att komma och hämta oss. Vi fick helt enkelt boksera hem bilen eftersom den inte ville starta.

Det är vad jag klarar äventyrlig dag! :)

Nu sitter jag och mina älsklingar, Stefan, Doris och den underbara lilla i magen och kollar på Grannfejden. Känner i bland igen mig i detta.
Fast det gäller inte grannar emellan utan människor i mellan. För ibland blir jag bara SÅ trött på hur man kan med att behandla andra.  Ett ordspråk att lära och gå efter:
Så som du själv vill bli behandlad ska du behandla andra!

Ska kila upp emot sängen nu. Höres imon?

På återseende!

Over and out!

Johanna




Kommentarer
Postat av: ida

din bild :) jag tycker det är jätte fint att vara gravid :) även om jag inte vart det men på andra:P

2009-05-18 @ 10:54:59
URL: http://littlebitofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0