Det samtalet som blev bra :)

Tidigare idag, precis innan  jag skulle åka hem från skolan, satte jag mig ner med Annie, Pao och Fanney vid ett bord och pratade lite. Det var ett trevligt samtal men helt plötsligt skulle Pao och Fanney gå. Jag kan inte annat än att säga att det fick mig att bli nervös. Fast egentligen förstår jag inte mig själv varför jag blev det. Kanske är det för att det inte har varit så bra mellan mig och Annie. Men denna gången flöt det på riktigt bra och det fick mig att känna att nu kanske det kan bli som vanligt igen. Att vi kan bli kompisar och börja umgås precis som innan. Även om det kommer en liten bebis in i bilden med. Men vad jag vet så tycker Annie inte att det är nått fel med det. Eftersom hon precis som jag ÄLSKAR barn! Speciellt när de är små :)
Och Annie, du ska veta att det var för mig precis som det var för dig ganska så nervöst. Men samtidigt kan jag inte annat än säga att det var på tiden att vi tar våra stora vuxna känslor och visar de för varandra. Och jag kan även som du säga att jag tar tillbaka allt dumt som jag har sagt om dig. Vi har faktiskt betett oss väldigt illa! Och jag vet att detta kommer bli en bra början på något nytt och ännu bättre än det som vi hade förra gången. För Johanna och Annie ska bara vara kompisar. Så är det bara :) 

När jag tidigare satt i skolan ( innan jag pratade med Annie och co ) och läste en av de bloggar jag alltid läser så kom jag till ett inlägg som jag verkligen fastnade för. Hon berättade att hennes kompis undrade om hon inte skulle / ville måla en magbild på din bebis mage. Han hade nämligen sett det på Internet att andra kvinnor som väntade barn med hade gjort det. Och det var precis i den sekunden det slog mig att det är ännu en sak jag vill göra innan min lilla-e kommer ut. Men då slog det mig att vad ska jag ha för bild. Jag tänkte att jag måste ju ha nått som jag gillar eller någon som man förknippar med mig. Kanske en fin bild på en häst eller en bild på något med en fotboll, eftersom man förknippar mig med både två. Men jag ska allt ta mig en funderare innan jag bestämmer mig. Ska även kolla med Stefan och se ved han tycker. Även vart man kan göra det. Annars vet jag en väldig bra "konstnär" som ska få göra det * ha ha*.

Ska kila ut med Doris innan jag antingen sätter mig vid TV eller innan jag kilar upp till sängen.

På återseende!

Over and out!

Johanna


Sommaren 07 tror jag om jag inte har helt fel :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Johanna, du får mina ögon att tåras!! Och du har så rätt, jag bryr mig inte att det kommer in någon bebis i bilden, visst kommer det bli annorlunda men vi får väl se till att göra något bra utav saken.. Det är ju ändå så en ny johanna på något sätt :D Vi ses imorgon hjärtat <3

2009-05-20 @ 00:51:45
URL: http://hallonflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0